M
Mathijs
Guest
kun je een accu nog gewoon gebruiken na kortsluiting, dus zonder storingen etc. :?: :?:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Rob zei:Dat ligt eraan, is dit de accu waarop de zekering van de regelaar eruit ging? Dan is ie vast niet rood geworden. Je zou hooguit de capaciteit kunnen controleren...
hoelang? een sec? een uur?mathijs zei:nee dit is de accu van m'n vliegtuig, de draadjes van + en - kwamen tegen elkaar, de capaciteit is gewoon nog
Harold zei:Meeste NiCad en NiMh accu's kunnen wel een kortsluitinkje overleven als het niet te lang duurde.
Belangrijk is hoe heet het is geworden.
Als het krimpkous er met vellen bijhangt en de draden door de hitte zijn losgesmolten, dan is de kans op schade natuurlijk meer.
Li-Ion en Li-poly accu's kunnen veel slechter of helemaal niet tegen kortsluiten.
Harold zei:In dat geval even testen of er niet cellen zijn uitgevallen. Gewoon in het vliegtuig telkens minuutje laten lopen en dan weer afkoelen, net zoals in het normale gebruik.
Kijk dan of er een cel opvallend warmer wordt dan de rest, of dat je merkt dat op het laatst de motor "in stappen" minder gaat lopen. Dat duidt erop dat er slechte cellen die 1 voor 1 uitvallen.
Tussendoor kan je losse cellen meten door met spelden door het krimpkous te prikken.
gerard_nl zei:bij voorkeur met een goede lader even laden/cycelen en dan even checken hoeveel capaciteit er nog in gaat.
mathijs zei:Harold zei:In dat geval even testen of er niet cellen zijn uitgevallen. ........
dit kan bij mij niet want ik heb een brandstof vliegtuig. :lol: :lol: :wink: