Ik denk dat trager laden niet zo erg is,maar het is tenminste praktischerdan ze 1 voor 1 laden bv snachts. Of een beetje bijladen wanneer er tijd is.Beide accu's normaal en volledig laden dan pas parallel zetten. Daarna beide accu's altijd parallel laten staan en dus ook zo laden. In feite heb je op deze manier een accu gemaakt met de dubbele capaciteit, een grotere "tank" in de auto gezet.
Als je met de zelfde stroom blijft laden zal, uitgaande van twee accu's met de zelfde capaciteit, het laden twee keer zo lang duren. Wanneer je met ongeveer 1C laad zal je dus met de dubbele stroom moeten gaan laden om de accu's in de zelfde tijd vol te krijgen. Als je sneller wilt laden (2C of meer) kan je beter niet met de dubbele stroom gaan laden maar iets minder. Bijvoorbeeld met 175% in plaats van 200%.
Dubbele tank was de bedoeling meen ik maar slecht uitgevoerd... maar in jouw uitleg lees ik dan wel dag ik de lader gewoon kan splitsen? Als ik hem kan checken, geef ik idd een fotootje op voor de zekerheid.