T
tigermoth
Guest
Hoi hoi,
ik heb voor mijn zender 8x 1.2V AA Ni-Mh 1850mAh gekocht.
voor de ontvanger/servo's een pakket van 4x 1.2V AA Ni-Mh 1700mAh
nu heb ik horen zeggen dat de losse zender cellen aan elkaar gesoldeerd moeten worden tot 1 pakket, om storing te voorkomen.
Een tegenstrijdig verhaal dat dit niet nodig is en dat de kans op storing nihil is trekt aan mijn andere mouw. mede met het fijne iedee dat ik die cellen niet hoef te solderen... zou fijn zijn
ook een probleem (denk ik), is het opladen.
mijn lader is een robbe lader 5r.
deze lader heeft aansluitingen voor 60, 140, 180 en 500mA (max 700mA)
kan ik de ontvanger gewoon aansluiten op de 500 mAh (cellen zijn 4x1.2V 1700mAh).. en hoelang moet ik ze dan laden?
en de cellen voor de zender, 8 losse cellen 1.2V 1850mAh. kan ik deze ook laden met dit ding, of moet ik ze in serie laden.. of een andere oplossing.. (ik heb bv ook een gewone AA lader voor 1,5V. maakt dat uit?)
graag advies hierbij.
bijvoorbaat hartelijke dank.
mvg
Rico.
ik heb voor mijn zender 8x 1.2V AA Ni-Mh 1850mAh gekocht.
voor de ontvanger/servo's een pakket van 4x 1.2V AA Ni-Mh 1700mAh
nu heb ik horen zeggen dat de losse zender cellen aan elkaar gesoldeerd moeten worden tot 1 pakket, om storing te voorkomen.
Een tegenstrijdig verhaal dat dit niet nodig is en dat de kans op storing nihil is trekt aan mijn andere mouw. mede met het fijne iedee dat ik die cellen niet hoef te solderen... zou fijn zijn

ook een probleem (denk ik), is het opladen.
mijn lader is een robbe lader 5r.
deze lader heeft aansluitingen voor 60, 140, 180 en 500mA (max 700mA)
kan ik de ontvanger gewoon aansluiten op de 500 mAh (cellen zijn 4x1.2V 1700mAh).. en hoelang moet ik ze dan laden?
en de cellen voor de zender, 8 losse cellen 1.2V 1850mAh. kan ik deze ook laden met dit ding, of moet ik ze in serie laden.. of een andere oplossing.. (ik heb bv ook een gewone AA lader voor 1,5V. maakt dat uit?)
graag advies hierbij.
bijvoorbaat hartelijke dank.
mvg
Rico.