E
Enrico
Guest
ik wil graag berekenen hoelang ik me accus moet laden
wie weet hoe de berekening werkt
groetjes
wie weet hoe de berekening werkt
groetjes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het bovenstaande klopt behalve voor loodaccu's. Loodaccu's moeten op een geheel andere manier geladen worden dan NiCad en NiMH accu's. Bij de FAQ staat een (lang) verhaal van mij waarin je kunt lezen hoe en waarom je een loodaccu moet laden. Ook over de NiCad accu's is er zo'n verhaal en binnenkort komt het ook voor de NiMH accu's.zinnia zei:De vuistregel voor NiCd, NiMH en loodaccus is 12à14 uur aan 10% van de capaciteit. Bv een accu van 7Ah laden met max 700mAh, een kleine NiCd van 300mAh laden met max 30mA.
Voor losse NiMH (bv AA cellen voor in de zender) koop je beste een aparte (snel)lader.
Met LiPo's niet knoeien, een speciale lader kopen, wegens gevaarlijk.
Joost zei:Snelladen, zoals Freakazoid hierboven aanraadt, is zonder automatische afslag niet aan te raden.
Vroeg of laat laat je de lader te lang doorgaan, en wordt je accu overladen, met alle negative gevolgen van dien.
De telefoon gaat ..., spannend programma op tv ..., je wordt aangesproken door collega rijder/vlieger/vaarder ... of je bent net zo'n chaoot als ikThe_beyonder zei:... Ben ik het niet mee eens, je moet alleen er goed voor zorgen dat de accu leeg is voordat je gaat laden en de temp in de gaten houden.