Accus veelste snel leeg

Hallo, mijn heli valt na 5 minuten rustig vliegen al uit de lucht.
Ik heb de heli na een crash helemaal weer opgebouwd.
Wat heb ik vervangen :
3 servos behalve de staart servo ( staart was nog kompleet heel, behalve 1 staartrotor, invert crash )
Bladhouders,
en de rest.
Niet de ESC, ontvanger en gyro.

De heli is beter afgesteld dan ooit te voren,
tog komt ie na 5 minuten uit de lucht vallen.

Alles vervangen/uitproberen gaat me 2 weken kosten met lekker weer, hier heb ik dus geen zin in.
Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt, of iemand die een idee heeft wat er mis zou kunnen zijn met de elektronika na een erge crash?

Accus Zippy 25C 2200mAh
Motor Turnigy 2215H
ESC Plush 40

b.v.d

En hoeveel laad je dan terug in de accu ? Heb je de gears goed staan ? (moet een tikkie speling hebben rondom)

Ik weet niet hou oud je accu is maar voor een 25C 2200 mah Zippy denk ik dat 5 min een normale tijd is...

Tim

Of de belt een tikje harder gespannen, het mechaniek loopt iets zwaarder,.. 5 min is nog een mooie vliegtijd voor een heli hoor ;)

Ook je RPM speelt hier een rol, je kunt dan wel rustig vliegen, maar als je dat met 3000 rpm op kop doet is je accu ook snel leeg. En zoals gezegd, 5 minuten is niet zo slecht. Ik stop meestal rond die tijd zodat er nog wat in de accu blijft.

Hoe kan het dat voor de crash er 7 minuten gehoovert kon worden, en 6 minuten raggen, met nog genoeg in de accu om rustig te landen ( 11,3v ).

En zoiezo hoort de accu niet tot 10,3 per cell leeg gevlogen te worden binnen 5 minuten, zodat ie uit de lucht komt vallen.
Dat zou dus 2,5 minuten vliegtijd zijn.

Alles heeft een flinke opdonder gehad, dus er er zal best wel iets zijn wat zwaarder loopt dan voor de crash. Daar moet je het mee doen, groeten van de vliegende rechter.

Misschien een idee, maar je accus kunnen ook gewoon stuk zijn... HK lipos staan er nou eenmaal niet om bekend dat ze 3, 400 vluchten doen zonder problemen.;)

Misschien een idee, maar je accus kunnen ook gewoon stuk zijn... HK lipos staan er nou eenmaal niet om bekend dat ze 3, 400 vluchten doen zonder problemen.;)

Dat klopt ! en als er wat onbalans is, willen ze na een paar ladinkjes ook nog wel eens opknappen. De balancer heeft namelijk een beperkte capaciteit.

Wat ik zelf doe, ik noteer elke x datum de interne weerstand... zie je snel zat of een accu hard achteruit gaat. dat is hier blijkbaar niet mogelijk door de gebruikte laadapparatuur, anders was dat snel opgevallen.

Haha weet ik wel dat een lader die functie heeft (de mijne ook;)) maar die zijn toch niet echt realistisch doordat je nooit even lang vliegt. Alé ik toch niet ;)

hij meet de interne weerstand, Dat veranderd wel,tijdens laad proces.
Maar je kijk toch altijd (ook) op het laatst als de lader klaar is met laden ?? Dan heb je ALTIJD dezelfde manier van meten, en dus representatief..

Ff motor een tikkie los zetten van het tandwiel, en geef eens een zwiep aan de rotor.

Een keer of 7 moet hij toch wel rondgaan, zonder dat hij abrubt stopt.

Doet ie dat wel, is er een lager kapot, spanning van de snaar te hoor, motor te dicht op het tandwiel oid

Stukje a4 printpapier tussen main en pinion geeft prima gearmesh. Dan de kop tegen de richting in draaien met de vinger tegen de kop of blad zodat je motor draait. Steeds zachter draaien totdat ie stopt. Let op de stand van het rotorhoofd. Nog een keer herhalen. Als het weer de zelfde stand is, in die stand weer de a4 truc herhalen.

Je hebt dan namelijk high points op je maingear. (je maingear is niet perfect rond en loopt daar meer aan)

Verder, verwacht niet zoveel vluchten op je Zippy als bijv op een Hyperion lipo.

Back