Accus veelste snel leeg

Ff motor een tikkie los zetten van het tandwiel, en geef eens een zwiep aan de rotor.

Een keer of 7 moet hij toch wel rondgaan, zonder dat hij abrubt stopt.

Doet ie dat wel, is er een lager kapot, spanning van de snaar te hoor, motor te dicht op het tandwiel oid

Dik gedrukte, hangt af van oa de hoeveelheid koper, het aantal magneten, type van de magneten, en de afmeting van de magneten, en welke hoedanigheid de motor gewikkeld is...

Ligt allemaal even wat anders. De 600mx motor bijvoorbeeld, die krijg je niet eens 3 "klikjes", laat staan 1x rond, of zelfs 7...

Nee niet echt ene betrouwbare manier van testen...

Even goed lezen.

Motor los van het tandwiel, daarna de zet geven.
Dan draait alles zonder de motor mee te nemen

Ik las ook goed...
Dus blijf ik bij mijn getypte... ;)

Pak maar eens wat verschillende BL motorkes, en doe de test maar eens.....
Alle zullen anders reageren....

Edit: Excuses.... had rotor vervangen door Motor... Sorry mine bad!

Aan de accus ligt het niet, net even een oudere geprobeerd.
Ook nog te snel leeg na 6 minuten hooveren.

Ik ga als eerst de ESC vervangen om te kijken, en langzaam aan de rest.
pffffff

Ik zou eerst maar eens de motor vervangen dan.... als de magneten een opdoffer gehad hebben (of gewoon, als de motor al wat ouder is of anderszins mishandeld) dan gaat hij meer stroom trekken voor hetzelfde asvermogen omdat het rendement achteruit gaat.

Aangezien je in hoover altijd (ongeveer) hetzelfde asvermogen nodig hebt (ik neem aan dat je heli niet opeens een kilo zwaarder geworden is) is teruglopen van de vliegtijd toch een aardig teken dat de motor op zijn eind is.

Succes met uitzoeken.

Groet, Bert

Ik heb wel een Fusuno neon staartvin van 2 gram meer nu, dat zal het vast niet zijn.

En qua motor zal nog geen jaar oud zijn, volgens mij ook gas uit gecrashed.

Check nu eerst maar eens die motor, die is goedkoper waarschijnlijk, en met een motor kan meer fout gaan dan met een ESC. Een ESC doet het of gaat roken, meestal is daar geen tussenweg mogelijk.

Je kan altijd proberen van iemand even een ruilmotor te lenen of zo....

Maar goed, dat moet je zelf weten.;)

Groet, Bert

Ok zal ik doen,
ik heb nog wel eenzelfde motor ( wel volle toeren mee de boom in gegaan een keer ),
of ik heb nog een splinternieuwe 4000kv motor.

Echter ben ik niet zo fanatiek meer ( geen zin ) met 3 niet vliegende helis.

Tja dan post je toch weer als je wel weer zin heeft ?, zo heeft he took weinig zin dan he ?
;)

Edit: ik bedoe dat men allemaal tips geven,en je het niet probeert, omdat je geen in hebt ;)

Laatst bewerkt:
Echter ben ik niet zo fanatiek meer ( geen zin ) met 3 niet vliegende helis.

Kom je toch lekker bij ons vliegen:D Geen boom in de verre omtrek, véél heli's die bijna allemaal vliegen, komt die zin vanzelf weer!;)

Beetje geintje, maar kop op, zodra er weer iets succesvol vliegt, komt de lol in het vliegen ook vanzelf weer terug.

Groet, Bert

Ik heb de oorzaak ook al gevonden, de one way bearing draaide door,
geen grip meer, waardoor de motor sneller kon draaien dan het tandwiel.

Edit : Heli is zoiezo net weer lichtelijk geprakt, dus veel schiet ik er niet mee op.

Het zit iedereen allemaal wel eens tegen.
Misschien woont er iemand bij jou in de buurt, die je kan helpen om die 3 niet vliegende heli's weer goed te krijgen.
Anders ff paar dagen aan de kant. Dan begint het vanzelf weer te kriebelen.
Ik kijk gewoon ff naar buiten. Mooi weer en weinig wind.
Ik wil vliegen. En zal er alles aan doen om het weer vliegend te krijgen.
Maar dat is mijn gedachte. ;)
In iedergeval succes.

Het zit iedereen allemaal wel eens tegen.
Misschien woont er iemand bij jou in de buurt, die je kan helpen om die 3 niet vliegende heli's weer goed te krijgen.

Al er iemand is die een belt voor de EP100 heeft, graag.
Bestellen komt neer op 25 dollar verzendkosten bij flyinghobby.
Mijn vaste leverancier verkoopt deze belt niet, grrrrrrr.
En de EP100 word vanaf juni of juli geen onderdelen meer voor gemaakt, nog erger.

Qua EP200 : Als iemand een USB stick heeft om de delay intestellen van de GY520 : GRAAG ( scheelt weer 60 pleuro ).

Qua 450 : Dat gaat wel weer goedkomen als ik een maand op een servotje heb gewacht.

bedankt voor je reactie.

Tip, neem nou niet nog een heli...

Pak degene die je hebt, herstel ze en ga weer verder
Als je weer een nieuwe pakt, blijven die anderen beschadigt staan en stop je helemaal met vliegen als de nieuwe ook schade krijgt

Heb geduld, zet ze desnoods ff een paar dagen opzij

Pak er dan 1, en trek alles uit elkaar
Bouw hem weer helemaal op zoals het hoort

En ga dan weer opnieuw beginnen met vliegen
En heb geduld, dat scheelt verschrikkelijk veel cashes

Mwha, als die EP100 helikopter helemaal niet meer verkrijgbaar is, zou ik helemaal spijt hebben al ik hem niet had gekocht.

Niemand een Futaba gyro link USB stick omgeving Groningen ?

Waarom niet vliegen met die hk450?

Voor servo's kan je terecht op ebay, iets duurder dan hobbyking maar wel 10 keer zo snel (letterlijk kan je dan zelfs bijna zeggen).

Ik heb ook een hk450 nu, zodra ik kan vliegen gaat die naar mijn kamer op de muur en vervang ik die door een align 450 pro, dat zit gewoon zoveel beter in elkaar, en je merkt het gewoon aan alles.

Welke onderdelen heb je nog nodig voor de 450?

Bestellen via Ebay vind ik niets,
Er staat duidelijk op de site van HK dat de HXT900 export kwalieteit zijn,
via ebay kan het ook kwalieteit voor de Chinese markt zelf zijn.
Raar dat chinezen elkaar verneuken... maargoed, raar verhaal.

Voor mijn 2e HK450 heb ik nog wel wat nodig trouwens.
Vooral dat ding waar de belt omzit achter, met tandwieltjes in het geheel.
Al jaren uitverkocht in Hongkong.

Die van de Align sport is dat echt bruikbaar ?

Back