Laten we deze discussie niet nogmaals in het leven roepen...... Achteraf gezien denk ik dat je niemand kan vinden die ervan baalt dat we naar 5 cellen zijn gegaan! In de stockklasse zijn de verschillen kwa rondetijden marginaal en in de modified klasse is de enige 'klacht' dat er weinig runtime is...
Ik ken wel iemand hoor [en nog meerdere met mij] maar desondanks ik nog steeds geen voorstander ben van het beleid hier omtrent, zowel op technisch als op sportief vlak, ben ik ook geen voorstander om die discussie nogmaals uit te diepen!
Het lijkt er wel op of je gelijk hebt Jan. Het is ook dit jaar weer triest gesteld met vele merken. Moet wel zeggen dat ik over de SMC EnerG cellen minder (niet 0) narigheid hoor. Ik ben er dan ook een heftig voorstander van om volgend jaar de spannende stap te overwegen om Lipo's te gaan gebruiken. En de slooppartij op het gebied van auto en banden voor lief te nemen, gezien de hogere voltages die we dan weer krijgen. Volgens mij is dat toch ff minder frustrerend dan elke keer weer in een modified heat hopen dat je niet leeg gaat. Of erger je packs na een weekje rust (en geladen wegleggen) met argusogen op je tray te leggen en weer eens te ontdekken dat er eentje 0 aangeeft....
In de discussie over 5cellen destijds, heb ik laten vallen dat het motorprobleem wel eens verschoven zou kunnen worden naar de accu’s, het zou toch rond uit schandalig zijn als modified rijders die eerst dit voorstel bij iedereen door de strot hebben geduwd, nu als eersten roepen dat we terug moeten naar een hogere spanning. Al dat geswitch is om moedeloos van te worden, er zijn nu al genoeg rijders die niet meer willen investeren in een onzekere toekomst, kunnen hierdoor niet meer mee komen en raken daardoor gefrustreerd, en zoeken dan naar (goedkopen) alternatieve of komen helemaal niet meer.
Roelof,
Dit is echt niet te controleren, mochten de stock rijders gecontroleerd worden is er altijd de optie om je accu bij een modified rijder aan 2 laders te hangen en de accu voor de modified rijder te laden zodat het er allemaal "ok" uitziet voor de controle...er zijn echt veel mogelijkheden om je accu toch op een gewenst amperage te laden...zelfs zonder lader.......
Soms vraag ik mij af of er wel rijders zijn die daadwerkelijk het verschil kunnen maken met hun rijvaardigheid ipv met de laatste editie (team) accu’s (groot budget), het ombuigen van reglementen in hun voordeel, het onreglementair voordeel uitbuiten (de boel belazeren), zelfs de verantwoording van veiligheid tozv anderen en hun zelf kunnen ze kennelijk niet (eerlijk/sportief) aan, en moeten hierop streng gecontroleerd worden!
8 Amp limit is niet wenselijk met nadruk op de toekomst, stel dat men nog eens 7100mA cellen zullen uitvinden, dan kom je niet echt aan de 1,5C wat nog thans als redelijk veilig wordt beschouwt (misschien dan ook wel niet meer, maar goed) Een waarde in C uitgedrukt, kan “meegroeien” in de toekomst, mocht dit nodig zijn!