Ace TG7000 gyro probleem

deze middag nog even geprobeerd,
gyro sensitiviteit stond op 75, even naar 85 en 90 % gebracht, iets beter maar nog steeds tailwag
sensitiviteit even naar 60% gebracht, hij waggelde meer en de radius tussen links en rechts was groter.
daarna moeten stoppen want mijn uitlaat was losgetrild, ik schrok me een breuk :)
morgen even op 100% zetten.

Zou het kunnen dat hij waggelt omdat mijn motor misschien nog niet juist is ingelopen. hij staat nog redelijk rijk nu.
na 10 min vliegen kan ik mijn vingers 10 secs op de carterplaat houden

dezelfde gyro als ik heb op mijn R30, staat dacht ik rond de 90% bij mij.

motortje loop mooi smooth

Dan is hij niet storend voor de gyro. Tenzij onze smoothies niet overeenkomen ;)

10 sec is wel erg lang! Volgens mij zie ik die nitrovliegers hooguit 3 a 4 sec voelen. Normaal toch rond de 100 graden? Maar dat weten andere veel beter.

Als je de gain op 100% kunt zetten kun je beter erna de mechanische gain eerst verhogen en dan weer verder gaan met de gain van de gyro. Vaak zie je ook pas als een gain te hoog staat in FF dus dat altijd even controleren bij veranderen van gain.

Hoi,

Ik denk dat Bart bedoelt dat je de servohevel wat langer moet maken. Bijvoorbeeld de ball-link een gaatje verder op de servohevel schroeven.

Het effect is dat de servo minder hoeft te sturen om meer uitslag te krijgen op de staatblaadjes.

Gr. Paul

Back