achter je auto op een skateboard

• Topicstarter Topicstarter fun-flyer
  • Startdatum Startdatum
F

fun-flyer

Guest
Als je nou een sterke auto heb, met een goeie motor. En je gaat op de skate board staan. En je gaat achter je auto hangen. Met de afstandsbediening in je handen. Is dat nou toegestaan op de openbare weg? Zeg maar bijv fietspad.

Mvg Mike.

Als je maar een koplamp op je kop bindt, en een rooie lamp in je kont hebt, is het vast prima...
Maar niet met die rode lamp in je kont langs het Amserdamse Bos rijden hoor! Dat is vragen om moeilikheden!!

ik weet wel dat je je marder voor je fiets mag hangen en dan zo rijden maar of het handig is met remmen/sturen?

Trouwens, als een kind met zn nikko op de openbare weg rijd en oom agent ziet het, zeggen ze niks.
Maar doen wij het dan mag het weer niet, vreemde gewaarwording....

Het is toch mooi dat er tenmiste nog iemand is die de scheiding tussen speelgoed en modelbouw, nu WEL eens begrijpt!

Jammer dat het dan weer ome agent moet zijn, dat dan weer wel...

Ik ben niet zo familiar :P

Toevalig laatst een agent ongewenst gesproken. (':oops:') Gelukig had hij nog even tijd om mijn vraag te beantwoorden. Ik heb hem dus gevraagd of het was toegestaan om met een rc op de weg te rijden. Zijn aantwoordt : Het is toegestaan ongeacht welk formaat of motor het enigen waarmee je rekening mee moet houden is dat je na 10 uur savonds met het geluid van je auto oppast. Dit valt namelijk onder de wet nachtrust verstoring ofzo (':roll:').

Greetz tom

Principieel wel, alleen valt deze onder een andere keurmerk cq wet, en is dat geval niet bedoeld voor wat vooor dingen dan ook anders dan waar jij hem "normaal" voor dient te gebruiken.

Als je op de doos van een Savage kijk, staat er ergens met kleine lettertjes op dat je er niet mee on "public roads" mag rijden.

Dus theoretisch gezien mag je er niet mee overstraat, is ook niet zo gek. Als je iemand aanrijd met 50 km/h kan je die voet dan de desbetreffende persoon wel ergens in de bosjes gaan zoeken...

Dat geld enkel in het land waar de auto geproduceerd is, staat meestal ook dat je na moet gaan wat de wet zegt in het land dat je de auto gebruikt, en je daaraan dient te houden.

ik wacht nog op filmpjes van diegene die het aandurven achter hun auto op een skatebord ;)

Wat wij wel eens hebben gedaan met onze Marder op onroad banden (die we nu niet meer hebben) is een touw eraan vast gemaakt,
daar weer een klein stepje aan (met van die skeeler wieletjes) en dan gaan!! :lol:
Een klein beetje mee steppen in het begin en dan ging je toch aardig hard! alleen is dit niet goed voor het differentieel, die heeft er erg onder te lijden.

Ik heb wel een keer een buurjongetje achter mijn marder laten hangen op skeelers, hij heeft er geen moeite mee alleen door dat ik het jongetje niet van de benen wil trekken, doe ik rustig aan, door het hoge toerental lijkt het alsof de marder er wel moeite mee had.

Ik heb hier ook wel een filmpje van.
Doe dit alleen niet nog eens. lijkt me niet bevordelijk voor koppeling en andere aandrijfdelen.

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=934046660955801382&hl=nl[/GVideo]

dat zou dus betekenen dat ik met mijn 1:4 vracht wagen met 50 cc motor en 175KG ook op de openebare weg mag rijden ?kan me niet echt voor stelen.

Back