Achterlichtunits Tamiya Scania R620

Ik ben bezig met de bouw van een Scania R620. Ik ben aangekomen bij de achterlicht units en wat mij hier opvalt is dat het kleurschema voor de glazen rood-oranje-rood-rood-wit is, dit zijn 5 segmenten, maar de buckets kennen er maar drie. Als ik goed naar de foto op Tamiyausa.com kijk zie ik ook (in mijn ogen lelijke) rood oplichtend deel als de oranje knipperlichten aan zijn.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Niet? Of de lichtgalazen wit-rood-oranje gemaakt?
Of is hiervoor wellicht een aftermarket?

Max

Hoi Max,

wat een goede vraag, die vroeg ik me ook al af.
Als je idd op de foto kijkt zie je dat het knipperlicht ook door het rode gedeelte schijnt.
Beetje vreemd maar ik zat zelf te denken om het rode gedeelte zilver af te schilderen maar zo verkeerd ziet het er nou ook niet uit.
Kijkend naar de achteruitrijlamp zou dit er een beetje raar uit zien.
ik denk 3 opties
-zo te schilderen zoals ze aangeven en ze maar fijn laten branden
-of de glaasjes te verdelen over 3 kleuren oranje-rood-wit.
-of de 2 gedeeltes met zilver afschilderen zodat het licht er niet doorheen schijnt
Maar misschien heeft iemand anders een beter plan.

Waar ik zelf aan zat te denken is oim met styreen extra vakjes te maken en dan ipv voor 5mm LEDs voor 3mm leds te kiezen. Dit zou volgens mij wel net moeten gaan.
Max

Waar ik zelf aan zat te denken is oim met styreen extra vakjes te maken en dan ipv voor 5mm LEDs voor 3mm leds te kiezen. Dit zou volgens mij wel net moeten gaan.
Max

Dat zal proppen worden denk ik.
Maar ik nu zo zit te denken zijn die 2 rode gedeeltes niet reflectors?
Iemand een echte scania op de stoep staan?:D

Hoi,

Gewoon tussenschotje(s) maken.
Zelf gebruik ik 4 ledjes(mfu-01)per unit.
Foto-OOHBNRT3-D.jpg

M.vr.gr.

Jan

Hoi,

Gewoon tussenschotje(s) maken.
Zelf gebruik ik 4 ledjes(mfu-01)per unit.
Foto-OOHBNRT3-D.jpg

M.vr.gr.

Jan

Hoi Jan,

Ziet er goed uit maar dan ff 3 vragen,
-maak je dan het knipperlicht in een geheel oranje of toch met het rood er bij?
-ik heb zelf toch de keuze gemaakt om ook de mfu-01 te nemen hoe krijg je dan extra verlichting aangesloten?
-hoe heb jij de bedraading weggewerkt?

Hoi,

Bij deze nog een fotootje:
Foto-DVM3ZOL7-D.jpg

Ieder vakje z'n eigen kleurtje gegeven,allen het buitenste iets dikker;zodat hij iets minder doorschijnt als het knipperlicht wordt aangezet.
Voor het knipperlicht en het remlicht gewoon de 5 mm leds gebruikt en de originele gaten,voor het stadslicht en achteruitrijlicht zijn de 3 mm leds gebruikt uit de kit(deze zitten normaal gesproken in de bumper aan de voorkant,maar ik had een paar extra setjes van een andere mfu set over,J15 en J16)
Eerst een bodemplaatje in de reflector geplakt en daarna 2x 3mm gaatjes geboord.
De kabeltjes heb ik ingewikkeld met zwarte tape.

M.vr.g.

Jan

@ Jan,

Ik heb het op een soortgelijke manier opgelost... alleen achter de rode vlaken waar ik geen licht door wilde hebben allu tape geplakt.

Robert

@Robert en Jan: Bedankt voor de tips, goed om te zien dat er een relatief eenvoudige oplossing is. Ik ga nu ook een kamer bij maken en 3mm leds voor achteruitrijden gebruiken.
Het rode deel naast de knipperlichten ga ik ook afplakken.

Max

Hallo,

ik ben ook een scania aan het bouwen. nu ben ik bij de achterlampen aangekomen en vroeg me af weke type verf je daar voor gebruikt.
de tamiya kleuren of ander, zo ja welke.

Groetjes Edwin

Hoi Seeyah,

Ik zelf heb de kleuren van revell gebruikt die had ik namelijk nog dicht staan.
Ben er zelf niet echt over te spreken deze worden namelijk niet zo helder als die van tamiya.
Maar goed ik kan het er niet meer van af halen en jij kan de keuze nog maken.

suc6 en de grtn van Boi

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Bedankt voor jullie reaktie.
dan probeer ik toch maar aan tamiya kleuren te komen, hier is het niet te krijgen.

Groetjes Edwin

Back