achteruit rijden??

• Topicstarter Topicstarter AlfaMarcel
  • Startdatum Startdatum
A

AlfaMarcel

Guest
beste modelbouwers,

mijn naam is Marcel Spaan en wil beginnen met een nieuwe hobby. rc offroad auto's op nitro.

nou heb ik natuurlijk al het één en ander opgezocht op internet maar ik zit voorlopig nog met 1 vraag. kunnen alle nitro auto's ook achteruit rijden? of staat dat speciaal in de omschrijving beschreven? bij het ene model staat namelijk 2 speed met achteruit of 3 speed en bij de andere staat dus niks.

mvg marcel

ik wil de nitro auto recreatief gebruiken, woon vlakbij een bos en braakliggend terrein. wat zijn jullie ervaringen met het-niet-achteruit-kunnen-rijden van jullie nitro auto?

ik bedoel, is het echt nodig?

mvg marcel

Het gaat allemaal goed totdat je ergens tegenaan botst dan moet je ernaar toe om hem weer achteruit te duwen doen dus als je een beetje kan rijden is er niks aan de hand

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil de nitro auto recreatief gebruiken, woon vlakbij een bos en braakliggend terrein. wat zijn jullie ervaringen met het-niet-achteruit-kunnen-rijden van jullie nitro auto?

ik bedoel, is het echt nodig?

mvg marcel

Deze vraag heb ik ook gesteld en eigenlijk was het advies "dat heb je niet nodig". Eigenwijs dat ik ben heb ik toch een auto gekocht met achteruit en dat bevalt mij prima. Je gebruikt het niet extreem veel, maar dat doe je bij je eigen auto (1:1) ook niet, het is zo handig als je net vast staat dat je kan schakelen en weer verder kan.

Op meetings ook handig, helemaal zelf-supporting. Je ziet velen weer naar hun auto lopen en ik even in z'n achteruit en weer gaan.

Het beperkt wel de keuze van auto's aanzienlijk. Ik wilde en heb een REVO gekocht dus dan is het makkelijk.

Succes met je keuze en have fun.

een reverse is inderdaad niet echt nodig en meestal een optie.
maar het kan inderdaad wel eens makkelijk of leuk zijn.

het nadeel van een reverse is echter wel dat je een zender nodig hebt die er geschikt voor is. je hebt namelijk een extra kanaal nodig.
er zijn wel zogenaamde mixers (voor de hpi savage) maar dat schijnt niet echt goed te werken.

ik heb gisteren de hpi bullit 3.0 mt besteld bij pkracing.nl.

ben benieuwd! :-)

Back