Acme NB16 4x4 mini Truggy 1:16 "Kopen of Niet??"

Hallo allemaal,

Ik rij al jaren elecktro auto's, en ben toe aan wat anders!!.
Zo kwam ik op Nitro!!, geen gezeur meer met accu's alleen peut er in en gaan!!!
Nu heb ik geen zin om 300 a 400 euro uit te geven voor een nitro auto.
Maar zoek meer iets in de richting van de 150 euro.
Nu kwam ik op marktplaats de ACME NB16 4x4 mini Truggy tegen voor rond de 130 euro.

Aan jullie de vraag of dit een verstandige koop is???

Wie weet hoe het zit met reserve onderdelen en de kwaliteit van dit product?.
Als jullie met bovenstaande auto ervaring hebben of een beter alternatief hebben in deze prijsklasse dan hoor ik dat graag.

Als vast bedankt voor jullie reactie

Mvg, Dennis

Foto: Acme NB16 4x4 mini Truggy
mma4v6.gif

2l7xb6.gif

tja, ik weet het niet. Ik heb er zelf geen 1, maar zag ze ook al vaker voorbij komen.
Meestal onder verschillende merken, o.a. conrad (reely), maar ik weet natuurlijk niet of het exact dezelfde auto's zijn. dit natuurlijk ivm onderdelen.

Gaan met die peut is niet echt zo want je moet heel veel afstellen, dus je kan het beter bij electro houden

Als je op google kijkt zie je dat er wel diverse verkooppunten. Die op MP is van Mulderij Modelbouw.Mijn advies: kijk eens naar de Xray NT18T. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.. 99 euro voor een kit + de toebehoren.

De meeste mensen kiezen juist electro voor het gebruiksgemak :D
Een nitro vereist zowieso meer onderhoud en je moet er bovendien nog steeds een batterij insteken voor de electronica he. Electro is de toekomst !

De meeste mensen kiezen juist electro voor het gebruiksgemak :D
Een nitro vereist zowieso meer onderhoud en je moet er bovendien nog steeds een batterij insteken voor de electronica he. Electro is de toekomst !

en als je dan gewoon een lipo met 8000 mah koopt dan rij je daar langer me dan met een nitro

en als je dan gewoon een lipo met 8000 mah koopt dan rij je daar langer me dan met een nitro

En als je een heleboel ontvangeraccu's koop en een tankwagen vol nitro, dan ben je ook een tijdje zoet:rolleyes:

Maar het lijkt me een makkelijke keus, als hij bij conrad voor 149 te koop is dat je hem dan niet 2e hands koop.

En als je een heleboel ontvangeraccu's koop en een tankwagen vol nitro, dan ben je ook een tijdje zoet:rolleyes:

Maar het lijkt me een makkelijke keus, als hij bij conrad voor 149 te koop is dat je hem dan niet 2e hands koop.

ik bedoel dat je met een tank niet zoveel doet, en bij een accu maakt hetniet uit wat voor lipo je neemt enz

Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie reactie's
Het gaat hier niet om het feit of elekto beter is dan nitro!!.:tank:
Wat ik graag wil horen is, of mensen positive of negatieve ervaringen hebben met de Acme NB16 4x4 Truggy.
En of er betere altenatieven zijn in de zelfde prijsklasse?.

Bedankt voor de tip dat hij ook bij Conrad te koop is.
Auto ziet er in mijn ogen het zelfde uit als de marktplaats variant.
De marktplaats variant is trouwens ook nieuw en kompleet en nog voor minder geld ook.

Ik heb al gehoord dat de uitlaat snel oververhit raakt en eventueel een beetje smelt!!. kleine ingreep om deze te vervangen voor een ander type.

Wat betreft het sleutelen aan de nitro auto, daar heb ik geen problemen mee. Vindt het zelfs leuk om de boel af te stellen en te fijntunnen :rolleyes:

Ik verneem graag jullie reactie's

Dennis ;)

het is gewoon redelijke kwaliteit;) Acme, Conrad, Graupner maakt niet uit welk merk ze zijn allemaal exact het zelfde bijv. mijn acme pioneer kan ik gewoon graupner onderdelen op zetten ut is precies hetzelfed

Hallo Mannen,

Ik ben er inmiddels uit.
Ik heb bij rchouse een VTX 1:16 truggy besteld.
Zag er allemaal erg goed uit op de site, allemaal aluminium onderdelen.
Bij aanvang had ik met rc-house afgesproken dat als hij niet beviel, zonder gereden of gestart te hebben ik hem terug kon geven.
Vol verwachting zat ik op het pakket te wachten.
Een grote doos arriveerde, daar kwam weer een kleinere doos uit en nog een kleinere en toen de auto.
over de auto niets meer dan lof.
Wel volledig compleet en voor ik meen 95% opgebouwd uit aluminium.
Helaas viel de grote mij erg tegen, auto was kleiner dan een standaard 1:10 Tamiya auto.
Om deze reden heb ik hem dan ook weer retour gestuurd.
Ik ben nu in het bezit van een Kyosho Inferno ST 1:8 stukken makkelijker om aan te sleutelen.
En als je nitro koop moet je hoe dan ook sleutelen dus hoe groter hoe beter.

Succes met jullie aankoop

Dennis

Hallo Mannen,

Ik ben er inmiddels uit.
Ik heb bij rchouse een VTX 1:16 truggy besteld.
Zag er allemaal erg goed uit op de site, allemaal aluminium onderdelen.
Bij aanvang had ik met rc-house afgesproken dat als hij niet beviel, zonder gereden of gestart te hebben ik hem terug kon geven.
Vol verwachting zat ik op het pakket te wachten.
Een grote doos arriveerde, daar kwam weer een kleinere doos uit en nog een kleinere en toen de auto.
over de auto niets meer dan lof.
Wel volledig compleet en voor ik meen 95% opgebouwd uit aluminium.
Helaas viel de grote mij erg tegen, auto was kleiner dan een standaard 1:10 Tamiya auto.
Om deze reden heb ik hem dan ook weer retour gestuurd.
Ik ben nu in het bezit van een Kyosho Inferno ST 1:8 stukken makkelijker om aan te sleutelen.
En als je nitro koop moet je hoe dan ook sleutelen dus hoe groter hoe beter.

Succes met jullie aankoop

Dennis

Volgens mij had je dat al laaaannnngggggg van te voren kunnen weten.... Dat 1:16 kleiner is als 1:10 lijkt mij volkomen logisch :confused:

Verder staat er bij RC-House op de site ook de afmeting van de auto vermeld als ik het me goed herinner...

Wat bedoel je waspke? Of er graupner onderdelen op een VTX 1:16 passen? Over algemeen niet, of je moet ze pas maken ;)

Meestal als je een bepaald merk koopt moet je daar de bijbehorende onderdelen kopen. Bij sommige merken wil een bepaalde onderdeel nog wel met elkaar passen. Bij 1:16 maak je weinig kans denk ik. Je hebt het dan over een formaat die niet veel groters is dan een grote hand. De onderdelen op 1:16 zijn meestal van ook in mindere mate aanwezig vergeleken met de grote modellen.

1:16 zijn wel leuk voor binnen, daar heb je het ook mee gehad. Het echte werk begint bij mij op 1:10. Maargoed dat is ieder zijn eigen smaak.

@savage: Ik zag die zin ook staan. Je haalt me de woorden uit de mond ;)

1:16 zijn wel leuk voor binnen, daar heb je het ook mee gehad. Het echte werk begint bij mij op 1:10. Maargoed dat is ieder zijn eigen smaak.

@savage: Ik zag die zin ook staan. Je haalt me de woorden uit de mond ;)

De Xray's van mij doen het buiten ook best leuk hoor ;)
Zelfs nog een keer mee gereden op het NBR circuit in Mol op de trainingszaterdag van de Truggycup :mrgreen:

Dat over de grootte van de auto viel mij ook meteen op , dat is in mijn ogen iets wat je toch van te voren kan weten ....

Back