acoms hayabusa 2,4 ghz lengte antennedraad

Hallo,

Ik heb sinds kort een acoms hayabusa 2,4 ghz zender voor mijn onroad auto.
De antenne op de zender is wel kort,maar de antennedraad op de ontvanger vind ik best wel lang voor een 2,4ghz zender.
Ik dacht dat een zender met 2,4 ghz een hele korte antennedraad had vanuit de ontvanger.

Weet iemand of ik de antennedraad vanuit de ontvanger kan inkorten bij een acoms hayabusa 2,4 ghz zender met de standaard ontvanger?
En tot hoever je hem kan inkorten.

Alvast bedankt,
gr Jeroen

Inkorten mag volgens mij nooit met 2,4Ghz zenders/ontvangers.
Je zou misschien wel een kortere antenne kunnen monteren, maar of dat ook gewenst is???

Waarom rol je de antenne niet gewoon op onder de kap. Alleen het uiteinde moet je in een klein buisje doen en rechtop zetten. Zelfs dat is soms niet eens nodig.
Gewoon even uittesten.

De originele Spektrum antenne's mocht je wel tot een bepaalde lengte inkorten , dat werd zelfs netjes aangegeven in de boekjes incl. de lengte.

Zou het boekje van de Hayabusa eens grondig nalezen ;)

Bedankt voor de reacties!

Ik heb de handleiding niet dus ik heb hem ook niet doorgelezen.

Maar ik dacht dat ik ergens gehoord had dat al je de antennedraad niet inkort maar het antennebuisje inkort waardoor hij dus minder hoog boven de auto uitsteekt het mogelijk is dat het niet goed meer werkt.

Eigenlijk wil ik gewoon dat de antenne niet meer zo hoog boven de auto uitsteekt ivm crashes etc. ,dus ik vraag me af of ik hem gewoon minder hoog boven de auto kan laten uitsteken door het antenne buisje in te korten of de antennedraad in te korten terwijl hij het wel nog 100% goed doet?

Ik vraag me dus af of je bij deze zender de antenne in kan korten.

Bij de Spektrum's hoeft er geloof ik maar een halve inch boven het buisje uit te steken en maakt de hoogte niet echt uit.

Bij de oudere am/fm zenders was de hoogte/lengte van de antenne wel van belang voor je ontvangst , en had je dus lange antenne's die je zo hoog mogelijk plaatste.

De handleiding opzoeken is het beste in dit geval ... Daar zal ongetwijfeld alles in uitgelegd staan ;)

Bij de Spektrum's hoeft er geloof ik maar een halve inch boven het buisje uit te steken en maakt de hoogte niet echt uit.

Bij de oudere am/fm zenders was de hoogte/lengte van de antenne wel van belang voor je ontvangst , en had je dus lange antenne's die je zo hoog mogelijk plaatste.

De handleiding opzoeken is het beste in dit geval ... Daar zal ongetwijfeld alles in uitgelegd staan ;)

Oke bedankt,ik zal de handleiding eens gaan zoeken op internet.

Gewoon een kort buisje nemen en de rest van de antenne draad ergens in oprollen (ontvangerbox).
Werkt perfect.
Zo zit het ook op mijn e-revo:
iz494y.jpg

In mijn boot heb ik hem zelfs een keer helemaal in de romp laten liggen.
Ook dat werkte. Echter bij een carbon romp kun je dit niet doen, daar moet minimaal het laatste stukje van de antenne uit de romp steken.

Waarom zou je gaan knoeien met inkorten als je het gewoon kunt testen met een kort buisje?

@PIR3lly dat op die foto is idd wat ik bedoel.
Je hebt helemaal gelijk,ik zal het eens gaan uitproberen.
Als ik vragen mag,wat voor een zender heb je eigenlijk?
Ik ga waarschijnlijk komend weekend weer rijden op het circuit en dan zal ik eens kijken of het gaat werken.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem ook en er staat in ieder geval dat je niks met de draad zelf mag doen.
Kan me niet herinneren iets over hoogte of lengte van antennebuis gelezen te hebben.
Gewoon proberen en kijken hoe t werkt.

Zo zat het op de e-revo met de originele traxxas 2.4Ghz zender en zo heb ik het nu ook met mijn Futaba 4PK. Absoluut geen probleem en ik denk dat het bij jou ook super gaat werken.

De Hayabusha handleiding opet wel iets ingewikkelds over de lengte van de antenne draad. Maar het draadje van de bijgeleverde ontvanger is al niet zo heel erg lang. Ik heb 'm ook in mijn revo, en hij is ongeveer net zolang als die van Pir3lly. Ik laat hem meestal gewoon onder mijn body zitten

Oke dan,ik ben benieuwd of het gaat werken.
Zo te horen moet het wel lukken.
Misschien dat ik zondag wel even een foto plaats.

De Hayabusha handleiding opet wel iets ingewikkelds over de lengte van de antenne draad. Maar het draadje van de bijgeleverde ontvanger is al niet zo heel erg lang. Ik heb 'm ook in mijn revo, en hij is ongeveer net zolang als die van Pir3lly. Ik laat hem meestal gewoon onder mijn body zitten

Nouja ingewikkeld. Gewoon niet inkorten. Dat is eigenlijk alles :p

ik rij al verschillende jaren met spektrum en mijn ontvangerdraad ligt gewoon onder mijn body. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik vond het niet zo mooi dat er een antenne uit de auto zat en tot op heden nog steeds nog geen storing. Ik rij met een B4 elektro.
Groetjes

Ik kan het morgen nog niet uitproberen omdat ik aan een profielwerkstuk moet werken(rc auto op zonnecellen)
Dus over een weekje kan ik testen of het werkt met een erg korte antennebuis.

Ik heb net de antenne buis ingekort waardoor de antenne net onder de kap van de auto komt,ik heb de antennedraad dus niet ingekort.

Zover ik nu kan zien/testen werkt het prima,ik ga het zondag uitproberen op het circuit.

hoi ik heb die zender ook, en ik heb de antenne gewoon wel door zo`n rietje ( antenne-buisje ) gedaan, maar daarna ligt de antenne gewoon in de wagen, dus niks uitstekends, gewoon onder de body houden, en dan proberen op `t circuit of je bereik groot genoeg is...

en ja, voor een 2.4Ghz ontvanger vindt ik de antenne ook best wel lang,..
maar hij is wel ruim TIEN CM korter dan de antenne van `n 27Mhz

---------
je kan natuurlijk ook proberen minder te crashen ;-) dan ook minder kans op schade

Vandaag ben ik gaan rijden met de ingekorte antennebuis,waardoor hij net onder de body komt te zitten. Hij deed het perfect.
Hier een foto:
phi24ghzfotoantenneinko.jpg

Back