Acro topic Quad -Hexa-Tricopter

Onder de 100 euro is echt wel nipt.
De KK1 bord vond ik persoonlijk wat tegenvallen , zou kunnen dat de kk2 bord beter is.....
Ik blijf met multiwii vliegen , prijs kwaliteit vind ik ze wel goed.
Zou ook een openpilot en een naza willen proberen , naza is best wel duur en de openpilot is momenteel nergens te krijgen.

Acro leren vliegen is leuk maar je zult regelmatig crashen , zou persoonlijk voor een frame gaan waar onderdelen genoeg van te verkrijgen zijn en snel terug vliegend te krijgen is.

Daarom heb ik voor de Dji 450 gekozen , binnen de 10 minuten is die terug hersteld :)
Zelf een frame bouwen is leuk maar na een crash heb je meestal uren werk aan....

nou, die DJI en clone frames kosten vaak wat meer (wachttijd) voordat ze weer in de lucht zijn na een serieuze crash..

de dingen die kapot gaan zijn de armen als je een echt lomp "commandotje" hebt uitgehaald.. en die DJI (clone) armen kan je niet zelf maken.. dus je moet er veel reserve bestellen.. en als ze op zijn kan je weer wachten op nieuwe..

een frame met gewoon 15X15 alu armen is binnen een dag weer voorzien van nieuwe armen... 15X15 alu is in iedere bouwmarkt te vinden. (10X10 is wat moeilijker)

BAM!! SERIEUZE CRASH..
30052012224.jpg

30052012223.jpg

de volgende dag (ik had geen alu meer in huis, anders was het dezelfde dag weer klaar)
DSCF6572.jpg

reparatie kosten:
3,75 voor 3 nieuwe armen en 1,65 voor een nieuwe dome. (diepvriesbakje)
allemaal binnen een straal van 2 KM te vinden voor mij..

het frame is een X525/X400/X600 (allemaal dezelfde centerplates)
en omdat het een opvouwbaar frame is heeft hij een kreukelzone voor het frame zelf.. de arm waar de klap op komt klapt opzij en vangt de krachten op zonder het frame zelf te beschadigen..

als je zo een quad koopt gooi dan meteen de motormounts en de landingpoten weg.. da's troep.. maar verder... niet te slopen!

voor onder de 100 een ragbakkie..

moet kunnen.
voor 25 dollar ofzo heb je een X type frameplaten in huis.
voor 6 euro ofzo heb je genoeg au voor de armen.
ff op fleabay zoeken naar goedkope motoren.. voor 12 dollar per stuk kan je goede vinden. en dan een speurtochtje opdezelfde fleabay naar esc's..

als ik mij vanavond verveel zal ik eens wat opzoeken om een ragbakkie voor 100 euro te maken. (zonder RX en lipo)

Ik heb nu ook zo'n clone waar ik mee vlieg en tot dus ver werkt t goed. Na m'n quad vs boom actie 2 armen vervangen, nog geen 5m werk en kon weer verder vliegen. Alles is stekkerbaar bij mij, dus kan dingen ook zo ff los trekken en weer vast zetten qua bedrading. Heb er toen gelijk 2 besteld voor $11 elk, en tot dus ver erg tevreden. Als'k ga vliegen neem ik ze gewoon mee, samen met een inbus sleuteltje. Gaat er wat kapot kan'k et zo vervangen.

Niet dat ik wil zeggen dat zelfbouw slechter is, het is alleen wel zo dat ik daar geen ervaring mee heb en dat mijn (korte) ervaring met dit frame erg goed is.

Als het nu een echte frame of een clone is , bij een goede crash breken de poten bij allebij...
De Dji is echter wel netter afgewerkt , zit in de details maar je betaald wel een stuk meer voor.
Persoonlijk hou ik niet van clonen maar ze zullen beiden even goed vliegen :)

Laten we :ontopic: blijven..

ziet er leuk uit!

maaruh meteen een disclaimer erbij..
dit is dus niet echt hoor.. is CGI..

voordat er een heel topic over word volgeschreven... ;)

Back