nou, die DJI en clone frames kosten vaak wat meer (wachttijd) voordat ze weer in de lucht zijn na een serieuze crash..
de dingen die kapot gaan zijn de armen als je een echt lomp "commandotje" hebt uitgehaald.. en die DJI (clone) armen kan je niet zelf maken.. dus je moet er veel reserve bestellen.. en als ze op zijn kan je weer wachten op nieuwe..
een frame met gewoon 15X15 alu armen is binnen een dag weer voorzien van nieuwe armen... 15X15 alu is in iedere bouwmarkt te vinden. (10X10 is wat moeilijker)
BAM!! SERIEUZE CRASH..
de volgende dag (ik had geen alu meer in huis, anders was het dezelfde dag weer klaar)
reparatie kosten:
3,75 voor 3 nieuwe armen en 1,65 voor een nieuwe dome. (diepvriesbakje)
allemaal binnen een straal van 2 KM te vinden voor mij..
het frame is een X525/X400/X600 (allemaal dezelfde centerplates)
en omdat het een opvouwbaar frame is heeft hij een kreukelzone voor het frame zelf.. de arm waar de klap op komt klapt opzij en vangt de krachten op zonder het frame zelf te beschadigen..
als je zo een quad koopt gooi dan meteen de motormounts en de landingpoten weg.. da's troep.. maar verder... niet te slopen!
voor onder de 100 een ragbakkie..
moet kunnen.
voor 25 dollar ofzo heb je een X type frameplaten in huis.
voor 6 euro ofzo heb je genoeg au voor de armen.
ff op fleabay zoeken naar goedkope motoren.. voor 12 dollar per stuk kan je goede vinden. en dan een speurtochtje opdezelfde fleabay naar esc's..
als ik mij vanavond verveel zal ik eens wat opzoeken om een ragbakkie voor 100 euro te maken. (zonder RX en lipo)