Actieskid

Allereerst de beste wensen voor 2010 !!

Het is een tijd geleden dat ik van me heb laten horen op het forum, dat betekent echter niet dat ik stil zit. Er liggen meerdere projecten op de plank. Tijd is echter een schaars goed. ;)

Vandaag benik echter weer een nieuw projectje begonnen die al dusdanig ver is dat ik hem hier wil/kan tonen.
Het idee voor de Actieskid (wist niet eens dat ze zo'n ding zo noemen....) sluimerde al langer in mijn hoofd rond en aangezien de bruder aanhangwagen een nieuwe bestemming heeft gekregen (Land Rover ervoor, Mini graver erop) heb ik het pijlbord een nieuw leven willen geven.
De Actieskid is geheel gemaakt uit rest stukken, schroefjes van tamiya die je altijd overhoudt in een bouwdoos, overgebleven onderdelen en het bruder pijlbord.
Hij staat nu in ruwbouw. Ga nog een brainstormen hoe ik hem definitief afmaak. (ideeën?)

Hij past zowel op mijn Knight Hauler en mijn Scania. Waarschijnlijk ook wel op andere modellen. Hij wordt simpelweg op de schotel gemonteerd.

foto's:
Foto-8N7ODUYQ.jpg

Foto-AVTIIQFF.jpg

Foto-IN4LVXLR.jpg

Hallo Sjon,

Mooi gebouwd, leuk bedacht van al die rest onderdelen !!

Maar ik mis nog de bots-kreukelzone achter op de truck !!

Tip : Nog even toevoegen van restmateriaal ???

wat een rare naam! Actieskid!

ziet er al leuk uit.

actie wagens van rijkswaterstaat worden met behulp van zonne-cellen geladen. misschien is het leuk om de plaat waar je alles op hebt gemonteerd het uiterlijk te geven van zonne-cellen?? het is maar een ideetje.

actie wagens staan vaak zonder andere voertuigen op de weg. jij hebt een stroomtoevoer vanuit de truck dus misschien zijn de cellen overbodig...

een bots-absorber zou inderdaad leuk zijn!

Laatst bewerkt:
@ Piet: Dat was ook een idee nog van mezlef. iets van piepschuim/schuimrubber oid. en dan geel spuiten.

@ patrick: leuk idee zal dit eens uitzoeken bij de electronicazaak. Moet er wel een mogelijkheid zijn om de tekst makkelijk te wijzigen... deze actieskids worden ook wel gebruikt bij ongelukken en zwaar transporten.

@ jordi: de bruder pijl heeft z'n eigen stroom voorziening !!

Zit zelf nog aan een stel afzetpoten te denken. moet echter eens in de rommelbak zoeken..... kijken wat daar allemaal ligt. 4

GreeZz Sjon

hallo
dit systeem is voor rijdende afzettingen zoals maaien,geleiderailsreperaties(vangrails zijn dat)asfaltreperaties en vegen van de wegen,
de electronsiche tekstwagens die je ook wel eens langs de weg ziet staan noemen ze ook wel fabeltjeskrant,
als botsabsorber zou je kunnen kijken in de richting van verpakkingsmatrialen zoals een plastic bakje voor schroeven oid,
of zo een 4-kant grijze doosje waar elec draden in samen komen(niet de blauwe ronde die in de muur gaat)
of iets als een klein sigarenkistje of snoepdoosje wybertjes 2 opelkaar bijv,
dus op naar de bouw/supermarkt,neem maten mee en ga snuffelen,
groeten markioo

als botsabsorber zou je kunnen kijken in de richting van verpakkingsmatrialen zoals een plastic bakje voor schroeven oid,
of zo een 4-kant grijze doosje waar elec draden in samen komen(niet de blauwe ronde die in de muur gaat)
of iets als een klein sigarenkistje of snoepdoosje wybertjes 2 opelkaar bijv,
dus op naar de bouw/supermarkt,neem maten mee en ga snuffelen,
groeten markioo
@Markioo: Lijkt me toch geen peuterschool waar ze knippen en plakken met wc rolletjes en 2 doosjes op elkaar te plakken.

@Sjon: Errug gave truck;)

Je kan er misschien een servo op aansluiten zodanig dat hij vanzelf neerklapt of openklapt. (of is dat misschien al het geval????)

hallo
neen kleuterklas,nou goed??!!!
dat pijlbord van bruder is juist voor kleuters bedoeld!!!!!!!
ik probeer enkel maar ideeen voor te stellen,
en heb het niet over pleerollen knippen/plakken gehad,
markioo

@ Deckers: dat is nog niet het geval. Schrijven we bij het lijstje op.

@markioo: Ik heb toevallig nog wat van die electrodozen liggen (badkamer net verbouwd) zal er eens mee gaan experimenteren. Enne..... moet ik dat pijlbord maar wegdoen!? aangezien het voor kleuters is..... ;)

hallo sjon
nee natuurlijk niet wegdoen!!!!!!!!
de kinderen in de buurt vinden me ook al een kleuter als ik met een rc autootje aan het spelen(trial rijden) ben in de zandbak,
rij je daar met een auto van enkele honderden euries,
of je bent fotoos aan het maken van een scale-art volvo,
zegt een man tegen zn kleine,die er ook wel eentje wilde hebben,
ach die haal ik wel even bij de bart-shit voor je dan,
groeten markioo

Hier bij ons in het bedrijf staan zo een paar van die vrachtwagens met een actiekid op. Alleen noemen wij dit een minimax.

Een botsabosorbeerder hoeft niet volledig dicht te zijn. Mijn baas heeft er nu rijden die gemaakt zijn op een kettingsysteem daar zitten dus geen kussens meer in zoals bij de oudere versie's.

Zoek er ooit ook nog eens eentje te bouwen. Dus blijf dit volgen.

@markioo: gelukkig maar dat hij niet weg hoeft!! haha... leek me wel leuk voor op de baan in 't Zand en in Oudega.

@Jikooko: HEb je daar misschien ook foto's van? dat kettingsysteem?

@ sjon-r

echt top man , ben ook bezig met zo'n calamiteitenbord voor op mijn mercedes trekker . en ga het bord met een servo laten klappen, zodat dit rijdende weg kan.

Ik blijf dit volgen

Back