Adapter voor Apache 2500 smart charger

• Topicstarter Topicstarter Wilders
  • Startdatum Startdatum
W

Wilders

Guest
Ik wil mn apache 2500 smart charger kunnen aansluiten op 230v.
Hiervoor heb ik een adapter nodig met een output 12 of 15 v met 2A of meer

Wie weet waar ik zo'n simpele adapter kan kopen.

Heeft iemand toevallig nog zo'n adapter liggen?!

daar heb ik net gekeken.. Ze verkopen daar alleen proffesionele voedingen.. Ik heb gewoon zo'n simpel stekker adaptertje nodig...

hoezo!?!?

Ik vind net een adapter in een oude doos die net niet goed is.. Gewoon zon simpele stekkeradapter... Output 15v 1A..

Aangezien ik er een 1300 mA pakket mee ga laden moet ik minimaal 1,3A hebben.. ( liefst 2 A voor grotere cellen later )

Wilders als je eens een beetje rondleest in dit forum dan zul je ergens wel iets vinden over voedingen en hun overcapaciteit met betrekking tot het laden van accu's.

voorbeeld, Als je een accu met 2 ampere wil laden dan moet de voeding gemakkelijk 4 ampere kunnen leveren. Zeer zeker als je al een pakket met een hoger voltage gaat laden. Bij 2 cellen lipo's zal het misschien nog wel lukken maar zodra je er 3 aanhangt dan wordt het al behoorlijk moeilijk voor dat kleine dingetje. En nu zul je wel zeggen maar die telefoons dan, maar daar zit maar 1 cel in en dan veelal ook nog niet eens groter dan 700 mah.

voor 1.3A 3s heb je ongeveer 2A nodig uit de voeding. Je hebt dus eigenlijk een 4A voeding minimaal nodig zodat je 4S 2.5A kan laden. Kijk eens bij een lokale electronica winkel Die hebben meestal wel simpele 3A of 5A voedingen op 13.8V voor een niet zo hoge prijs ;)

Tadango zei:
voor 1.3A 3s heb je ongeveer 2A nodig uit de voeding. Je hebt dus eigenlijk een 4A voeding minimaal nodig zodat je 4S 2.5A kan laden. Kijk eens bij een lokale electronica winkel Die hebben meestal wel simpele 3A of 5A voedingen op 13.8V voor een niet zo hoge prijs ;)
'

Wat is een niet zo hoge prijs ?! :roll:

bestaat er een internetshop die deze adapters verkoopt? Bij mijn lokale electronica winkel verkopen ze geen losse adapters :evil:

Wilders je bent een eigenwijs ventje
Je lees toch wat de mensen schrijven een kleine voeding kopen vam een paar ampere
want die pruts adapters de ji daar bedoel kan je net zo goed je eurotjes gelijk in de vuilnis bak gooien

F.van.Gent zei:
Wilders je bent een eigenwijs ventje
Je lees toch wat de mensen schrijven een kleine voeding kopen vam een paar ampere
want die pruts adapters de ji daar bedoel kan je net zo goed je eurotjes gelijk in de vuilnis bak gooien

Haha... :wink: ( bedankt!)

Wat zou jij dan doen in mijn geval? :roll: Ik ben namelijk niet van plan om een 12v auto accu mee te slepen naar mn kamer.. :?

Ik ben trouwens niet van plan om tientallen euro's uit te geven aan een proffesionele voeding

Wilders,

Er dergelijke adapter zal niet meevallen omdat die er niet veel zijn. De overgrote meerderheid van de stekker adapters gaan niet veel hoger dan 1 of 1,5Amp. Wat jij nodig hebt is een adapter van bijvoorbeeld een LCD monitor of een laptop. Die dingen zijn vaak iets van 18V en 3 tot 5Amp. Dit zijn echter geen simpele stekker adapters maar behoorlijk geavanceerde schakelende voedingen die dan ook niet goedkoop zijn (>€100). Een kleine vaste voeding is voor jou toepassingen echt het beste en hoeft niet zo duur te zijn. Als je bij de lokale electronica shop gaat kijken kunnen die je vast wel helpen.
Ik heb even voor je bij Conrad (ww.conrad.nl) gekeken en vond daar een behoorlijke keuze aan geschikte voedingen. Als voorbeeld noem ik bestelnummer 510037-8B. Dit is een voeding van 13,8V die 4Amp kan leveren. De kosten dezes zijn slechts €26,95, exclusief verzendkosten.

Wilders,

Voor 35 Euro kan je, mits een beetje rondneuzen op internet, een foul proof gestabiliseerde voeding van 3 A (Piek 5 A) vinden die de taak met verve zal aankunnen in jou toepassing. Waarom zou je dan opteren voor zo'n Wallmarkt rommeldingetje. Merk op dat deze adapters niet voorzien zijn van enige veiligheid en niet afslaan bijaldien er te veel stroom wordt gevraagd. Ik heb dit ook geprobeerd waarbij er van deze adapter niet meer dan een klompje gesmolten plastiek overbleef alsof ze er met een lasbrander hadden opgezeten. Ik wil daarbij zeker niet zeggen dat je eigenwijs bent hoor, zeker niet, maar het zijn wel zaken die uit de praktijk komen en die ook ik tot mijn schade en schande heb moeten ondervinden alleen maar omdat ik enkele Euro wilde sparen. IK ben tenandere nog steeds niet geleerd want ik heb toen een andere voeding aangeschaft die weeral te licht werd bevonden zodat ik, bijaldien ik de rekening maak, 50% meer heb uitgegeven, alleen maar omdat ik oorspronkelijk zo goedkoop mogelijk wenste te werken. Wie zij daar ook al " gierigheid bedriegt de wijsheid "?

Stevo

Stevo zei:
......bijaldien ik de rekening maak, 50% meer heb uitgegeven, alleen maar omdat ik oorspronkelijk zo goedkoop mogelijk wenste te werken. Wie zij daar ook al " gierigheid bedriegt de wijsheid "?

Stevo
Een ezel stoot zich in het algemeen niet tweemaal aan dezelfde steen. Een mens daarintegen stoot zich er wel tien keer tegen. :oops:
Dit bewijst dat jij dus ook maar een gewoon mens bent Stevo. :lol:

Ernst Grundmann zei:
Dit bewijst dat jij dus ook maar een gewoon mens bent Stevo. :lol:

Ik heb het altijd wel gedacht. :lol:

Maar een goede voeding betaalt zichzelf snel terug, zonder dat je je daaraan stoot. Als je echt geen geld wil uitgeven sloop dan een oude pc-voeding, staat lectuur zat op dit forum over zulke praktijken. En ze werken! Ben er zelf ook in geslaagd, alleen heb ik nu net niet genoeg aan 10.5 volt. Ik moet 8 cellen kunnen oppeppen, en daar heb ik 13.6 volt voor nodig (wat toevallig wel uit een "koopvoeding" vloeit.)

Groeten. Raffie.

Back