adaptor futuba f-16

• Topicstarter Topicstarter el_dorito
  • Startdatum Startdatum
E

el_dorito

Guest
Beste lezer,

Ik heb net een 2de hands Futuba F-16 zender aangekocht. De adaptor om de batterij op te laden zit hier echter niet bij.

Nu wou ik vragen of iemand weet wat de specs zijn van deze adaptor. Er is mij verteld een gewone 12v adaptor (dus geen specifiecke lader) te gebruiken.

De mand die de zender verkocht wist ook niet meer wat de polirisatie is> Maar na de zender even te hebben opgevezen ben ik er vrij zeker van dat het mannetje van de stekker de +-pool is.

Wie kan mij vertellen wat ik kan/mag gebruiken om de batterij op te landen.

Gr
Geert

geen adapter gebruiken!!!

gewoon een lader kopen. laadkabels zijn voor paar euro te verkrijgen

Bedankt Cheeta voor de tip.

Dan ga ik morgen even kijken voor laadkabels. Ik heb een oude robe 5R daarmee moet het wel lukken denk ik. Alleen lastig dat ik dan altijd de batterij uit de zender moet halen.

gr

Cheeta,

Nogmaals dank om mij te helpen maar nu ben ik even niet meer mee.
Ik interpreteer je uitleg als volgt:

Indien je voor de robbe 5 R een kabeltje maakt dat past in de aansluiting op de zender, dan kan je via de 100mA poort de batterij van de zender opladen zonder die eruit te halen.

Klopt dit of sla ik de bal er volledig naast?

Nogmaals dank!

Dat heb je goed begrepen el dorito. Het gaat zelfs nog iets verder. De Robbe 5R kan tot 180mA laden en ook die aanluiting kan je veilig gebruiken om je accu IN je zender te laden. Pas wel op dat je de accu niet te lang aan de lader laat hangen want dat zal de levensduur van je accu flink verminderen. Je moet je namelijk realiseren dat de 5R geen automatische lader is die stopt als de accu vol is.
Voor meer info over de NiMH accu moet je even bij de modelbouw FAQ kijken.

De officiele Robbe laadkabel kost nog geen tien euro en sluit je aan op de Robbe Lader 5. Accu kan in de zender blijven. Gewoon een lage laadstroom en een nacht laten staan.

Niet zelf beginnen te pielen met adapters of kabeltjes. Verkeerd maken en je kan binnen 1 seconde de zender in de kliko gooien.

Quartel heeft die Robbe laadkabel, anders Krikke in Groningen wel en waarschijnlijk nog wel meer zaken.

Zo uit het hoofd kost het kabeltje 5.95 euro daar in die buurt. Als je de benodigde onderdelen zelf koopt ben je duurder uit.

Back