Vanochtend weer met de Gee Bee gevlogen, maar nu met 6s. Vorige week wel nog even de wattmeter eraan gehangen om de de 560kv motor op 5s te meten, dat had ik nog niet gedaan. Volgens ecalc zou het volgas rond de 1200 watt en 69A moeten zitten. De wattmeter gaf bij volgas bijna 1600 watt en 85A aan. Bij halfgas was het nog zo'n 45A. Dit alles natuurlijk statisch op de grond. Vanochtend voor de eerste vlucht eerst de wattmeter er aan gehangen. Volgens ecalc zou de 430kv motor op 6s een ruime 1000 watt bij 49A moeten leveren. De wattmeter gaf een ruime 1200 watt aan bij 54A volgas. Halfgas was dat tegen de 700 watt bij 30A. Minder vermogen dan bij de vorige motor, maar daar merk ik tijdens het vliegen niet echt veel van. Met iets meer dan half gas stijgt hij al op, net zoals met 560kv motor. Bij deze amperages voel ik me een stuk prettiger en de accu's komen nu beduidend minder warm uit het vliegtuig na een vlucht. Allen de vluchtduur viel mij nog wat tegen, maar dat komt misschien door dat de accu's nog maar een keer geladen zijn en misschien nog niet hun maximale capaciteit hebben.
Verder ga ik niets meer aan de Gee Bee aanpassen. Nu veel vliegen om hem helemaal onder de knie te krijgen, maar dat gaat steeds beter.
groeten kjel