Advance 25e van E-Flite

brand_vlieg

verslagschrijvers
Van deze kist wil ik hier verslag doen van mijn ervaringen met de E-Flite Advance 25E (1.33m), besteld bij en ontvangen van RCTechnics.

De inhoud van de doos zag er goed uit.

De handleiding, zwart-wit, kan soms duidelijker, maar voor ervaren bouwers geen enkel probleem.

Laatst bewerkt:
Deze motor had ik in de Mentor, mag nu hier een 12 x 6 rond gaan slingeren.

Deze scharnieren zitten er bij, worden volgens de handleiding niet geborgd. Dat vind ik nog steeds eng, ik heb spelden geprikt.

Eerst werd met spelden gezorgd dat het midden van het scharnier op zijn plaats bleef.

Onderin de vleugel afgeknipte spelden gestoken en ook met dunne secondelijm vast gezet.

Laatst bewerkt:
Foto's van de rest van de bouw zijn niet beschikbaar, in het album staan ze niet en van de camera heb ik ze al verwijderd.
Vleugelhelften worden met houten verbinder aan elkaar gelijmd, in de handleiding wordt 30 min epoxy aangeraden, ik heb alleen 5 min en 24 h epoxy, de laatste heb ik gebruikt.
Na een nacht slapen was dat ook uitgehard.

Laatst bewerkt:
De motor en de accu zijn zwaarder dan voorgeschreven, vandaar dat er 25 g lood in de staart moest. De vliegklare massa komt daarmee op 2040 g, nog onder de aangegeven 2100 g.
De eerste vluchten zijn inmiddels gemaakt, verliepen probleemloos.

advance_met_knuffel.jpg Hier de Advance 25e, het kapje vervangen door een stoeltje, zodat er een knuffel mee kon.

Back