Advies AUB

Ik weet dat het al vele malen gevraagd is, maar juist daar door ben ik de kluts kwijt.
Ik heb nu een Big Lama na wat crashes enz. gaat het redelijk tot goed.
Maar nu wil ik van de zomer op vakantie ook lekker kunnen vliegen.
Dus ben ik van plan een FP heli te kopen.
Maar WELKE????

Twijfel tussen Honey Bee FP V2 of Walkera ufly.
Of zijn er mensen die zeggen NEEEEEE niet doen je moet juist die of die hebben.
Heb ook al bij Copter x gekeken maar weet niet of dat ook FP heli`s zijn.
Wie kan mij helpen.

Niet gelijk zeggen je moet een CP kopen want die skills heb ik (nog) niet.
Wil het goed leren heb tijd en daardoor ook geld genoeg om het rustig aan te doen. Geld genoeg omdat ik tijd genoeg heb om te sparen voor een goede CP als ik de FP geheel onder de knie heb.
Sim me eigen rot maar heb niet het idee dat ik een goede sim heb.
Het is de standaard van Esky.
Ik wil graag buiten kunnen vliegen.
En zijn er mensen in de buurt van Alphen aan den Rijn die het mij kunnen leren?
Graag u deskundig advies.

Laatst bewerkt:
uhm tja vliegen als een FP, dat zou best kunnen, alleen vind je tail t niet zo leuk als de toeren omlaag gaan,...ik bedoel meer, een niet al te hoge HS, niet al te grote uitslagen op de swash, kort om, gewoon rustig aan beginnen, met een heli die toch wat beter tegen de wind kan,

en ja, welke CP....dat ligt helemaal aan je budget! Maar waar je ook voor gaat, zorg in ieder geval voor betrouwbare electronica!

Wellicht kun je bijvoorbeeld Phoenix en een zender kopen, als t ff kan een zender waarbij je vanalles kan instellen en 6 maar liever 7 kanaals, dan ff lekker wat sim uren maken, en dan eens verder kijken.

Ik heb eens zitten kijken ik vond deze wel wat dan Copter X 450 SE V2. Of raad je een andere aan.
Zo rond de 3, 400 euro wil ik er wel aan uitgeven, of heb je de daar geen goede heli voor?
Anders moet ik nog even doorsparen.:D

hoi

de set die bart aangeeft is zeker een hele mooie set

de lipo's kan je het best bestellen bij hk hier heb je een link naar de juiste lipo's
zorg wel dat je ze in europa(duidsland besteld) heb je ze binnen een dag of 4

laatste ding zorg dat een ervaren iemand je heli + instelingen na kijkt als je alles in elkaar hebt zitten want dit is geen speelgoed meer

suc6 john

Is die set helemaal compleet dus met zender en ontvanger? :oops:
Ik ben nog niet echt thuis in dit spul, mijn andere heli was een rtf.
En idd heligek ik zit nog in het hooverstadium.
Heb nu nog niet de illusie dat gelijk kan vliegen als Szabo.:D

Dus die lipo Zijn goed?

nee zender en ontvanger zit er niet bij helaas,...Ik zou ook voor een wat hogere c waarde gaan, kan nooit kwaad en zo duur zijn die niet meer toch...

Vaak zit er wel 1 ontvanger bij een zender set, das vaak wel mooi meegenomen.

hoi.vergeet niet dat er nog een zender en ontvanger bij gekocht moet worden,en eventueel een knappe lader als je die nog niet heb.dan nog een aantal extra lipos en dan ben je boven je budget.de trex blijft een mooie heli,persoonlijk zou ik niet met zo een dure heli te beginnen. grt patrick

als ik het zo lees zit hij nog in het begin van zijn hooverstadium dan kan 20/25c prima lijkt me

Ja en kom je wat verder kun je weer nieuwe lipos bestellen. 40C is maar een paar euro duurder en die packs kosten al geen drol dus.......

just my 2cts

Dit is goede info, alvast dank daarvoor.
Maar twijfel wel is er ook een goede FP voor buiten?
Ik zie wel dat het top spul is wat er aan geraden word.
Wat zou jij me aanraden dan Pataz?

Ik kom uit Alphen aan de Rijn Bart.

Bedankt wederom.

Align is geen top of the line, maar wel erg goed spul voor een vliegenier die wil vliegen, en minder sleutelen.

Een Fp voor buiten is er niet.
Alles kan, maar de meeste Fp's zijn rond de 30 cm van neus tot staart, en dat maatje heeft gewoon erg veel last van wind. Tot windkracht 3 lukt de gemiddelde geoefende vlieger vast wel, daarboven moet je echt stoppen..

Een Cp heeft gewoon meer vermogen, en is door zijn hogere draaisnelheid een stuk stabieler.
Je kunt ze erg tam afstellen, dan kan bv een trex helemaal met je meegroeien tot het heftig 3d stadium...
Een kloon zal tussentijds sneller onderdelen verslijten, bij crashes zal er misschien wat meer schade in zitten.

Maar een zender moet je eigenlijk zowieso, zeker als je verder wilt.
23 zenders bij 23 verschillende heli's is niet handig.
1 ontvanger zit daar meestal wel bij.
Ook 2 a 3 extra batterijen zijn nooit weg.
Je doet nl een 5 tot 10 minuten met 1 batterij, en ben je een lekker middagje weg met de heli wil je wel lekker kunnen vliegen zonder continu op de lader te moeten wachten..

Maar Fp's kun je voor 150 eur all inclusive hebben..
Bv de 4#3 van walkera?
Kwaliteit weet ik niet, maar je kan er wel binnenshuis mee rommelen zonder alles te slopen..

Die Trex 450 is een leuke heli om mee te beginnen en ook geschikt als je al goed kunt vliegen. Er zijn verschillende klonen te krijgen, de door jouw aangegeven CopterX is dan wel een van de betere klonen. Voordeel is dat je hier gewoon Trex onderdelen voor kunt gebruiken. Zijn 1:1 hetzelfde.

FP voor buiten is zoals al eerder gezegd niet echt lekker. Ik ben ook zo begonnen. Voordeel is dat het niets kost, crashen ook niet ;)

Een crash met een CP resulteert altijd in schade. Soms klein, soms wat groter. Voor een 450 size goed te overzien, zeker ook kwa kosten. Een slag groter ook nog wel. Ga je groter dan een 500 size worden de kosten in geval van schade ook meteen een heel stuk hoger.

Koop een goede zender. Ik vlieg zelf met een Spektrum DX-7. Voldoet ruimschoots aan wat ik er mee doe. Ook Futaba heeft goede zenders. Voordeel van Spektrum is dat de ontvangers een stuk goedkoper zijn. Verder ga ik de discussie niet aan welke beter is, daar is genoeg over geschreven. Hou het er maar op dat beide goed zijn. Deze zenders kunt je zo aan de computer hangen met een goede sim. Phoenix is een aanrader. Hiermee kun je ook online vliegen met mensen over de hele wereld. Erg leuk.

Koop een voldoende zware lader met voldoende vermogen. Als je straks meerdere accu's hebt en een hele dag wilt vliegen wil je misschien ook op het veld kunnen laden. Overweeg dan nu een lader waarmee je zowel 220V als 12 kunt gebruiken.

Als je echt van plan bent om iets te kopen kun je altijd vragen of het oke is en waarvoor je dat hebt gekozen. Wellicht kunnen we je nog helpen om vergissingen te voorkomen ;)

Veel plezier.

Idd, doen als align een dure heli is is BS, zon super combo deal is echt een mooi pakket en waar voor je geld, tuurlijk kan t goedkoper, EN duurder,....wil niet zeggen wat beter of slechter is.

Je ziet t, als je op een forum een dergelijke vraag stelt krijg je uiteenlopende antwoorden. Het allerbeste is eens een meeting te bezoeken of naar een club te gaan waar ze het een en ander hebben,....Ik zou persoonlijk echt t FP verhaal laten varen,...

Simmen, juist afgestelde CP en wat hulp,.....dat moet je hebben!

Back