Advies bij keuze rij plek + auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door hoeby, 18 aug 2022.

  1. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Sorry dat ik misschien raar begin, maar ik wil niemand op zijn tenen trappen.
    Maar het lijkt alsof het autonrijden uit sterft, of kijk/zoek ik niet goed genoeg?

    Enkel jaren terug nog rondjes gereden met een tt-01. Toen kwamen er wat andere dingen op het pad, dat het rijden er niet van kwam. Nu wilde ik weer oppakken, maar hier op het forum is het een stuk stiller geworden en de baan in de regio is ook verdwenen (sittard)

    Was rond aan het kijken voor een wagen die voldoet aan de tamiyacup regels. Waarbij ik de truck klasse heel mooi vind, zowel kwa uiterlijk maar ook budget. Het idee was om een auto te hebben die voldoet aan het reglement, zou ik dan ooit mee willen doen, dan hoeft er dan niet opnieuw geïnvesteerd te worden. De drempel om mee te doen ligt bij mij niet in het materiaal, maar in het aantal kilometers dat er gereden moet worden naar de banen. Woon in zuid Limburg, bijna alle banen liggen dan niet bepaald om de hoek.

    Daarmee kwam dan de twijfel. Is een tamiya 1:10 dan wel slim. Want zou toch ook wel ervaring op willen doen, maar de indoor baan in Sittard is weg. Ben wel nog aan het kijken of geilenkirchen een optie is. Doordat er geen indoor baan voor 1:10 meer in de regio is, heb ik nog gekeken of mini-z dan niet beter is. Die banen zie ik vaker voorbij komen in zaaltjes en dergelijke.

    De baan in Sittard vond ik ideaal. Je kon komen wanneer je wilde, betaalde voor de dag en plezier maken maar. Misschien is dat ook juist het lastige, geen vaste contributie. Dan is zo een baan afhankelijk wat er komt, of er genoeg inkomen is.

    Maar wat is nu de beste keuze? Of wat zou jullie advies zijn? Als je op zoek bent om de hobby op te willen pakken, maar geen parkeerplaats rijder wilt zijn.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Er is nog een RC baan in Genk, bij het kartcircuit.
     

Deel Deze Pagina