advies gevraag Hype X7 plus lader instellen

Ik heb een probleempje met de werking van het Hype X7 lader
deze gebruik ik nu om een Ni-MH accu te laden dit doe ik als volgt .
sluit de batterij aan ,zet hem aan ,ga naar het menu

ik gebruik trouwens de pdf van pkracing http://www.pkracing.nl/pdf/laders/manuaFT680.pdf
dit omdat om de een of andere vage reden is de gebruiksaanwijzing alleen in het Duits
en Mijn Duits houd op bij Bitte :rolleyes:

echter in de pdf van pk staat hoe het proces gaat maar de afbeeldingen komen NIET overeen met de X7 ,ik weet dus niet of dit klopt.

afgaande dat het klopt kan ik nog steeds niet de voltage aanpassen in het Ni-mh menu ,doet deze machine dit zelf? of weet de lader welke batterij er aan hangt en meet hij het voltage of zo? ik gebruik nu een Ni-MH 3700 accu
kennelijk staat de lader standaard op 7.2 volt? deze geeft de lader wel aan als ik de batterij aansluit.
maar ik wil ook andere spanningen gaan laden. wie weet hoe? en of dit uberhaupt kan?
alvast bedankt voor de hulp.

Nederlandstaligere, betere en uitgebreidere handleiding voor Imax/Voltcraft/Accucell/Maxxtrax/Turnigy/etc.etc. B6 en B6AC laders. Voor de liefhebbers ook in het Engels, Duits en Frans:
www.produktinfo.conrad.com....MULTILADER_ENTLADER_ B6_de_en_fr_nl.pdf

Bij LiPo en Pb accu's stel je totaal-spanning in (aantal cellen), die laders laden met constante stroom. Bij NiCd/NiMH stel je alleen de stroom in, het betreft laden met constante stroom, de spanning van de ladergaat gewoon mee met ladingstoestand van NiMH accu.
Vergeet niet nieuwe NiMH accu's paar keer langzaam met 0,1C te laten om de cellen te formeren.

Hoeveel cellen NiMH wil je gaan laden met welke stroom?
Wat is de capaciteit van die cellen, in Ah (ampere gedurende uur) of mAh?

Doe jezelf en je NiMH accu's een groot plezier, en 'bestudeer' dit verplichte leesvoer. (Maar ga a.u.b. niet de delta-peak anders instellen). Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.

• Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
    -> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
    -> De Nikkel-Metaalhydride accu
    en ook
    -> Delta Peak laders/snelladers voor NiCd en NiMH (maar niet gebruiken bij zender/ontvanger, die gewoon veilig laden met 0,1C, dan hoeft beveiliging in zender niet uitgeschakeld te worden, rvs)
  • PK-Racing - akku laden info

Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, of een recente schermafbeelding, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Dank je wel voor de uitleg Ron
ik heb de leesvoer al gedeeltelijk doorgenomen ,maar kon niks vinden over het aanpassen van de voltage of het juist niet hoeven aanpassen van de voltage het zal gerust ergens staan ,maar het kwam niet op me pad ;)
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

de spanning van de lader gaat gewoon mee met ladingstoestand van NiMH accu.
yes Dit wilde ik even weten.

over de forumtips.,bedankt maar laat het liever zoals het is. wat kleine details daargelaten. ,maar ik snap de redenering erachter.
vooralsnog toch bedankt voor de overige tips

Laatst bewerkt door een moderator:
Back