Straalbuizen en scheepschroeven zijn er in allelei soorten.
Je hebt niet afgetopte en afgetopte scheepschroeven.
Straalbuizen zijn er die conisch van binnen en van buiten zijn en de dikte van de wand overal gelijk is.
En je hebt ze ook die aan de motorkant dikker zijn en van buiten conisch aan de binnenzijde is de diameter voor en achter gelijk alleen aan de motorkant zit een afronding.
Het voordeel van een straalbuis is dat je rendement winst hebt bij een orgineel schip kan dit oplopen tot 30 % hoe het met een model is weet ik niet.
Dit zal je kunnen testen door een bollarpull uit te voeren met en zonder straalbuis.
Bij een scheepschroef geven de tippen het meeste effect.
Maar in werkelijkheid kan het heel raar lopen toen ik nog vaarde eens meegemaakt dat een blad van een scheepschroef omgebogen was die was dus uit balans maar we maakten wel een halve mijl meer vaart .
Je hebt niet afgetopte en afgetopte scheepschroeven.
Straalbuizen zijn er die conisch van binnen en van buiten zijn en de dikte van de wand overal gelijk is.
En je hebt ze ook die aan de motorkant dikker zijn en van buiten conisch aan de binnenzijde is de diameter voor en achter gelijk alleen aan de motorkant zit een afronding.
Het voordeel van een straalbuis is dat je rendement winst hebt bij een orgineel schip kan dit oplopen tot 30 % hoe het met een model is weet ik niet.
Dit zal je kunnen testen door een bollarpull uit te voeren met en zonder straalbuis.
Bij een scheepschroef geven de tippen het meeste effect.
Maar in werkelijkheid kan het heel raar lopen toen ik nog vaarde eens meegemaakt dat een blad van een scheepschroef omgebogen was die was dus uit balans maar we maakten wel een halve mijl meer vaart .