Advies gevraagd lipo

Ik heb nooit echt slechte dingen gelezen over zippy's.Maar ik wacht op de turnigy.Al duurdt dat wel erg lang voor dat er nieuwe voorraad is zeg.

De back orders van hobbyking DE blijven wel heel lang leeg staan.
Nu ik de schaal romp op mijn 450SE gebouwd heb(ec135) kan ik dan niet een grotere lipo nemen bv 2600mah 3s ?? De gewichts verdeling legt al verder naar achter in de romp dus hoe zwaarder de lipo hoe beter het gewicht uit komt en misschien de vliegtijden??

De lipo's zijn binnen.Het zijn de turnegy's 2200 3s 40-50C lipo's.Heb ze net gemeten en staat 3.8 volt op de cellen.Hoe kan ik nou het beste om gaan met deze nieuwe lipos? Gewoon 1 c laden kort vliegen en steeds iets langer vliegen na een lading?

Ik laad ze de eerste 5 x iig met maar 1 C en gebruik ze ook niet op vol vermogen de eerste 5 keer. Ik vlieg ze 2 tot 2,5 minuut.

Na 5 cycles gewoon vol gebruiken. Thuis laden doe ik meestal gewoon op 1C en in het veld op 2 C.(lader kan dat net halen)

deze lipos hebben een 5C rating dus in het veld zou ik het zeker doen als je lader het aan kan.

Maar je zal verschillende antwoorden krijgen denk ik , iedereen doet het anders de eerste paar keer.

Ik heb iig een andere lader op de lijst staan om de 6s packs sneller te laden en de 3S op 5C in het veld!!!

Ja dat dacht ik al.Maar aangezien jij ze gebruikt en je geloofwaardig overkomt:p kan ik jouw advies wel in acht nemen voor een keertje.:wink:

Ze zijn nu leeg.Aangezien het zo slecht weer is en ik overal vast sta(achterwiel aandrijving)wordt er niet veel gevlogen.Zal ik ze zo op 3.8 nog even bewaren of vol laden en dan even bewaren?

ik gebruik ze nu nog steeds in serie op de 500. ben er altijd dik tevreden mee geweest ook op de pro echt power genoeg in die dingen!!

ja gewoon zo bewaren en als je ze gaat gebruiken volladen. Als ik ze langer als een week niet gebruik doe ik altijd een storage charge en laad ze pas weer vol de avond ervoor

Back