Advies gevraagd over quadrocopter

Hallo,

Ik ben Stijn, een laatstejaarsstudent Industrieel Ingenieur en ben nieuw hier.
Mijn masterproef handelt over UAV's en fotogrammetrie en nu ben ik van plan om zelf een low cost quadrocopter te kopen om te vergelijken met de professionele drones die grote firma's gebruiken ( de microdrones van deze wereld)
Ik heb al heel wat gegoogeld maar er staat zoveel info online dat men soms het noorden kwijt raakt.
Dus nu is mijn vraag wat ik het best zou kopen? Ik ben wel een beetje handig maar het liefst zonder al teveel soldeerwerk en dergelijke. Als het ook nog even zou kunnen, zou het leuk zijn moest een Belgische winkel de quadrocopter verkopen (als dit niet het geval is, niet echt een ramp)

Ik dacht dat een Gaui quadro met camera mount een goeie kandidaat was maar ik lees hier dat kkuk beter is en daar vind ik niet echt veel over.

Zou ook iemand wat duidelijkheid kunnen scheppen over GPS-modules?
Is het mogelijk om op iedere quadro een GPS-module te monteren of hoe gaat dit juist in zijn werk?

allesinds bedankt op voorhand
Stijn

Beste Stijn,

Ook ik ben onlangs begonnen aan een QuadCopter, de twee grootste punten waar je onderdelen vanaf hangen zijn het gewicht (QuadCopter zelf en Payload) en de totale vliegtijd die je ermee wil halen. Aangezien het om een UAV gaat zal je best een zware lens en fotografische onderdelen mee willen nemen, ook wil je een stabiele QuadCopter om scherpe beelden mee te schieten.

De Gaui komt als bouwpakket en lijkt mij als Masterstudent iets te makkelijk, daarom lijkt het me beter als je het zelf in elkaar vogelt, de constructie en onderdelen voornamelijk. Er staan inderdaad veel modellen online: AeroQuad, Mikrokopter, UAV-Scout etc. Zelf ben ik begonnen aan de AeroQuad, hier zou je eventueel GPS op kunnen plaatsen.