Advies gevraagd voor nieuw vliegtuig. (zoek eigenlijk strak vliegende ez star) MPX Easyglider Pro ee

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hoi.

Ik ben begonnen met een ezstar. vliegt leuk, (kan snel, maa rook heel mooi langzaam) is groot, en goed te zien voor mij. Zeker met een 2200kv motortje en 3s lipotje, erg leuk.

Echter strak vliegen doet hij niet. Nu heb ik een funjet, vliegt strak als een huis, maar er is ene klein probleem, hij is me te snel (2200kv 3slipo 6x4apc) en te klein.

Vanwege en beschadiging aan beide netvliezen in mijn ogen voor een jaar of 8geleden, heb ik moeite met kijken. Althans Lang geconcentreerd kijken (naar kliene snelle dingen) is niet prettig. DE reden waarom ik altijd vrij rijder ben, maar wel dolgraag had willen racen met tourwagens in competitie verband.
Dit zit er voor mij gewoon niet in.

Enfin, de funjet is met e klien en te snel. De ezstar was qua grote, snelheid precies goed. Maar stuurt niet strak, ik zoek dus een nieuwe eerste kist, Want vliegen vindt ik super!, had nooit verwacht dat ik dat kon...

Ik vindt bijna alles wel mooi, als het maar vliegt, maar ik wil dus min of meer iets als een ezstar,(formaat, snelheid) met de strakheid van een funjet! Maar echt ervaring hierin heb ik natuurlijk niet.

Is er zoiets?, en zo ja wat is er dan, liefst te vliegen met 40amp regelaar, en een 2200kv motortje. De ez vloog ik ook bijna aleen maa rop half gas. Deze onderdelen heb ik nog liggen. Schuim heeft voorkeur, maar houtbouw mag ook, hoewel ik dan dat zou moeten leren....

Ik vlieg wild, dus landen op (lang hobbelig) gras is een pre!
Wie oh wie heeft input ?

Alvast bedankt.

Hoi Emil,

Vervelend van je ogen, lijkt me idd bijzonder lastig bij deze hobby.

Om in de Multiplex family te blijven zou je eens kunnen kijken naar een Acromaster of Gemini. Moet het wat makkelijker vliegen dan is een Funcub Misschien iets. Zeker als je vanaf slechter gras moet vliegen is de funcub een aanrader met z'n enorme wielen. Er zal wel een andere motor in moeten, 2200Kv gaat niet passen in zo'n kist. 1000/1100Kv is beter.Je regelaar en 2200mah accu kunnen probleemloos over bij de juiste motor.

De Funcub is idd een geschikt toestel die voldoet aan jou beschrijving! Zeker de moeite waard om daar eens naar te kijken.
Ook een optie is een Twinstar, dan kan je jou motor wel gebruiken, maar zal er nog zo eentje bij moeten.

Vriendelijke groeten,
Aldert

ik heb gisteren voor het eerst een acromaster gevlogen na mijn trainer (rookie ez clone) maar moet zeggen dit vliegt fantastisch. half gas en een beetje rondcirkelen op de zelfde snelheid als de rookie alleen veel beter te besturen. de dual rate instellingen gebruiken maken hem easy to fly

Ik vlieg de Gemini, top kistje al 132 vluchten. Voor ruw terrein schuif ik het landingtoestel uit zijn houder en land ik op zijn buik. Ideaal voor een wild vlieger. Informatie hier over staat in het Gemini topic. Ook kan het heel langzaam gevlogen worden.

Mvg Pascal.

Ik vind het niet erg als ik wat nieuws moet kopen, wbt regelaar of motor, maar op 3s 2200mah accu zou leuk zijn, daar heb ik er nu vier van liggen.

Buiklandingen op gras, ben ik wel fan van....
Kortweg, het moet iets zo groot zijn als een ez, of groter, en net zo snel/ langzaam willen vliegen, en het liefst zo strak mogelijk..

De funcub ken ik, maar daar zouden motorschot problemen mee zijn, en hoe goed ik ben met metaal,(f350 bouwproject) en dat soort spul zo slecht ben ik met schuim, heb zelfs mijn eerste EZ inelkaar laten lijmen, en heb enkel aandachtig gekeken, later heb ik wel 2x een ez in elkaar geplakt, en men eigen funjet, en ook een ez gerepareerd, best een uitdaging voor mij, hahaha Maar ben nu wel vertrouwd met het enkel in elkaar lijmen, stelt voor de meesten geen ruk voor, voor mij wel ;)

Ik zal eens zoeken naar plaatjes, van de dor jullie genoemde modelletjes. Ben niet merk gebonden, maar wil gewon weer een leuk kistje waarmee IK uit de voeten kan...

Bedankt voor jullie input.... Mochten er nog meer zijn, hoor ik het graag....

het is misschien een wat kleiner kistje, maar is een swiftje niet iets. Vliegt erg leuk, lekker wendbaar. Kan zowel een lekker vaartje hebben (mits je er een dikke motor op zet) maar ook nog verrassend goed zweven.

qua kosten, is het echt helemaal niks, voor een leuke setup met een paar accu's ben je misschien iets meer dan €100 kwijt (ontvanger niet meegerekend, maarjah wat kost assan nou:D)

Assan heb ik nog wel liggen... Das het probleem niet.
Echter:
Wil qua formaat, vanwege mijn zicht toch niet echt veel kleiner gaan dan een ezstar.
Wie weet is die fpv van HK wat voor me, ziet er groot uit, en lijkt strak te vliegen, maar goed das even afwachten tot de reacties en reviews, tis iig toch Rot weer. Dus echt haast heb ik e rniet mee ;)

of het strak vliegt, ook wel wind gevoelig volgens mij. heb je wel eens wat andere modellen gevlogen dan? en welke mode vlieg je? al naar andere multiplex modellen gekeken? twinstar, easyglider . of funcub/mentor alleen kunnen de laatste 2 geen buiklandingen maken.

Laatst bewerkt:
al naar andere multiplex modellen gekeken? funcub/mentor alleen kunnen de laatste 2 geen buiklandingen maken.
Dit is ook mijn vraag, de Mentor kan super langzaam landen. Buiklanden is niet nodig. Hij is lekker groot, goedmoedig, minder windgevoelig en toch geschikt voor kunstvlucht. Landen op en starten van (lang hobbelig) gras is geen probleem. Ik vlieg de Mentor met 4s LIPO van 3700 mAh, met deze motor: http://www.rctechnics.eu/bm3520-brushless-outrunner-830kv-p-1473.html
Het vermelde test rapport klopt niet (voor mijn motor), de stroomsterkte ging naar 80 A met een 13 x 7, ik vlieg met een 12 x 6, dan blijft de stroomsterkte onder de 60 A. Het maximale vermogen gebruik ik zelfs bij het watervliegen niet, heb ik voor het slepen nog niet geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Even een vraag om te weten.
Wil je bouwen of moet het arf zijn?

Ik vlieg hier met de hotshot van robbe die ik omgebouwd hem naar een motor in de neus.
Daar kan je ook gek mee doen en hij kan ook rustig vliegen.
Maar misschien is een vliegende vleugel voor je lastig te zien.
Hij is wel een stuk groter als je funjet

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de berichten en de pbs welke ik ontvangen heb.
Denk dat ik liefst een min of meer klasies vliegtuig model wil, vanwege het zicht, zodat het makkelijker te zien is welke kant hij op vliegt, en hoe hij staat, de funjet had tenminste iets van een vliegtuig weg....

De keus voor een zwever heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. In feite is de ez ook een electrozwever. Gelukkig heb ik nog even tijd, maar de funjet word gestrip voor electronica. Verkoop levert weinig op, en vanwege de nette inbouw, krijg ik het er ook niet netjes meer uit.

Gelukkig heb ik nog even tijd, maar de funjet word gestrip voor electronica. Verkoop levert weinig op, en vanwege de nette inbouw, krijg ik het er ook niet netjes meer uit.

TIP:

Gebruik scalpel en/of breekmesjes, de meeste delen van een Funjet of soortgelijke modellen kun je namelijk gewoon weer aan elkaar lijmen met UHU - POR :yes:

Voor de rest kan ik denk ik weinig meer bijdragen in dit topic, het meeste is al gezegd :)

De keus voor een zwever heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. In feite is de ez ook een electrozwever. Gelukkig heb ik nog even tijd, maar de funjet word gestrip voor electronica. Verkoop levert weinig op, en vanwege de nette inbouw, krijg ik het er ook niet netjes meer uit.
Een zwever lijkt mij voor jouw de goede keuze.
In de grootte van een ez zijn er diverse zwevers die wel degelijk strak vliegen.
Ik denk dan in het algemeen richting van hotliners.;)

Over de Funjet, niet strippen! dit kan je altijd zo loshalen dat hij nog prima te gebruiken is!!! anders is het gewoon zonde zeg maar;)

Over die zwever, die zijn er genoeg, wil je het bij schuim houden en iets dat op een EZ lijkt: easyglider.

De richting van hotliners zoals bijvoorbeeld de Hawk f5b zou ik niet uitgaan aangezien je aangeeft dat je een probleem met je ogen hebt en langer geconcentreerd kijken. Hotliners hebben de vervelende eigenschap om soms totaal tegen de achtergrond weg te vallen vanwege het dunne profiel dat je dus niet ziet recht van voren/achteren. Daarnaast is de combinatie wildvliegen op matige ondergrond/beperkte vliegervaring een recept voor schade met bijvoorbeeld een Hawk.
Als je het in zwevers wilt zoeken dan is de richting Cularis/EasyGlider etc waarschijnlijk een goede keuze. Wil je toch iets snellers dan mogelijk een Blizzard. Is ook van schuim, vliegt hotliner achtig maar toch niet te snel.

Emil, Ik verwacht dat je deze draadjes gezien hebt:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
en deze:
heb ik van sneeuw en gras zien buikstarten, zo gaat landen altijd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back