Advies gevraagd voor nieuw vliegtuig. (zoek eigenlijk strak vliegende ez star) MPX Easyglider Pro ee

Ik zou de zweefversie nemen, en dan een pylon op z'n dak met een EZ* motorisering (2200Kv en 5,5*4,3 cam prop).

Ik zou de zweefversie nemen, en dan een pylon op z'n dak met een EZ* motorisering (2200Kv en 5,5*4,3 cam prop).

heb je toch veeel meer weerstand? denk dat Emil wel een setup wil waar je gewoon gek mee kan doen? en voor een zwever is toch juist laag kv, grote prop?

dit kwam bijv. uit google, staan twee linkjes wel in:
Multiplex Easy Glider - Motor Upgrade - RC Groups

En je moet zelf kijken hoeveel power je wil EN hoeveel ruimte eris in je romp! je zou een een 80 grams motor kunnen nemen, kan je heel gek mee doen in een EZ!! (wel zwaar)

De zweefversie is wel vele malen mooier, en een pylon staat hem geweldig!
Bovendien heb je dan héél veel ruimte in je romp.
Deze aandrijving heeft zich trouwens jaaaren goe bewezen. Je hebt idd iets minder rendement, maar Fungehalte is enorm!

Ik heb hier sinds vorige week nog een mooie staan... zit een gat in de zijkant en daar kijkt een Nikon P5000 uit naar buiten. Binnenkort hem maar eens uitlaten met de nieuwe zender... :-)

Deze toevallig?

Easyglider8.jpg

Ik wil gewoon relext kunnen vliegen en dat wat ik deed met de ezstar... (zie de genoemde setup) Meestal een kwart gas, en af en toe vol voor een stukje, of even hoogte maken, en een stukje zweven, maar das ongeveer maar 1/4 van de tijd dat de motor stil staat.

Wbt de glider met gat....
Hmmz, te traag geweest dus....

@ Aaalie
Maar die pylon, Ik als noob, hoe ga ik dat mooi en netjes weg werken ?? Was al dolblij dat ik nu zelf (helemaal zelf!) ezstars, en funjets in elkar kan plakken, afstellen, en vliegen!

Of wil jij me mischien eventueel daar mee helpen om dat netjes en goed weg te werken?? Want idd dat staat hem wel beter dan die motor in de neus!
Dat word nog eventueel nog twijvelen dan welke versie het dan gaat worden....

@ Aaalie
Maar die pylon, Ik als noob, hoe ga ik dat mooi en netjes weg werken ?? Was al dolblij dat ik nu zelf (helemaal zelf!) ezstars, en funjets in elkar kan plakken, afstellen, en vliegen!

Of wil jij me mischien eventueel daar mee helpen om dat netjes en goed weg te werken?? Want idd dat staat hem wel beter dan die motor in de neus!
Dat word nog eventueel nog twijvelen dan welke versie het dan gaat worden....

Inmiddels ben je al lange tijd geen noob meer Emil...

Als je een geschikte pylon vind, want dat is de grootste uitdaging, dan doen we dat gedeelte met z'n tweeën. De rest van het bouwen is net als een EZ* en Funjet, prima te doen en leuk werk ;) .
Wat betreft de pylon, hij moet er mooi uitzien, en er moet een 2200 kv'er inpassen.

Groetjes,
Aldert

Top.. :cool:
Gaat de zoektocht starten.... En als het niet lukt, of te lang duurt, dan koop ik de neus variant ;) Gelukkig is het koud, en heb ik nog wel even de tijd.
(hobbyking zenderzak is out of stock, en heb snel koude handjes)

easy glider pro

Heb eventueel een easy glider pro in de aanbieding met als aandrijving de tuningset van mpx.
Is dat iets voor je?

Egbertje

Zoek wel een nieuwe, of een zo goed als nieuw... Als er al scheuren en butsen in komen, of scahde, doe ik het liever zelf.... ;)

Pb gestuurd...

Back