Advies gevraagd

Hallo Bram,

In principe is elke goed hechtende tape geschikt, zolang je boot en kap vooraf vetvrij gemaakt zijn.
Het beroemde Cellpack schijnt van samenstelling veranderd te zijn en niet langer geschikt, ik heb zelf nooit Cellpack gebruikt, dus of je het nog kunt krijgen onder een andere naam?
Geen idee...

Groeten, Jan.

Goedenavond,

Vandaag even 2 keer wat gevaren. Eerste keer was niet zo'n succes, heb toch de vaste 4mm as er weer afgehaald (liep toch niet zo soepel als ik dacht). Tweede poging weer met een 2mm as en een 4mm eindstuk, resultaat veel beter, hij ging als een speer!
Nu een vraag;
De kantelkamer werkte wel goed, maar hij deed er wel erg lang over... een aantal minuten wel ben ik bang, wat natuurlijk niet wenselijk is.
Wat nu te doen? Verzwaren met wat lood aan de vloedkanaal kant van de boot??

Groeten, Bram

Hallo Bram,

Het gemakkelijkste is eens langskomen met je boot in Sneek, dan kan ik de zaak eens bekijken.
De tweede optie is een aantal scherpe foto's van je boot, waar het binnenwerk goed te zien is, zodat we een idee hebben of alles op de goede plaats zit.

Enkele minuten voordat de boot terugkantelt is erg lang en duidt óf op een hele trage ontluchting van het vloedkanaal, óf van een gewichtsverdeling in de boot, die op het randje zit.

Lood toevoegen is het laatste redmiddel, ik probeer altijd eerst of een uitgekiende plaatsing van de spullen in de boot 'm sneller laat terugkantelen.
[edit] Als de lipo's in de boot liggen, zoals op de foto een pagina terug, dan wil ik wel geloven dat 'ie amper terug kantelt.
In dit soort boten ligt er meestal een 4S lipo aan de linkerkant van de as; de boot helt dan in rust extreem naar links, als je dan gas geeft vaart de boot recht.
Probeer beide 2S lipo's eens aan de linkerkant.
Werkt dat niet goed, omdat de boot teveel naar links blijft hellen, breng dan de regelaar en ontvanger naar de 'hoge' kant om te compenseren. [edit]

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

valt me nu pas op dat er twee berichten van mij niet geplaatst zijn...
Had na de foto's van de Raptor geplaatst te hebben een klein ongelukje ermee :( , glipte uit m'n handen op de vloer waardoor het achterstuk verbogen is.
Tweede post die op 1 of andere manier niet geplaatst is (zal wel weer foutje van mij zijn :oops:) was dat ik verder ging met de opbouw van m'n tweede bootje een Zardoz Max van Lindenau.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo gezegd zo gedaan, nieuwe motor erin etc. en toen dus die 2 proefvaarten gemaakt waarbij hij heel langzaam weer terug kantelde na het omslaan....
En Jan ik kom zeker een keer langs in Sneek voor je adviezen....heb nog wel meer dingen waar ik niet helemaal zeker van ben :D. Ik stuur je wel een PM na mijn vakantie, ga er eerst even lekker tussenuit met de familie!

Hier de verdeling van de componenten. En de kanalen.
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back