Hallo Bram,
Het gemakkelijkste is eens langskomen met je boot in Sneek, dan kan ik de zaak eens bekijken.
De tweede optie is een aantal scherpe foto's van je boot, waar het binnenwerk goed te zien is, zodat we een idee hebben of alles op de goede plaats zit.
Enkele minuten voordat de boot terugkantelt is erg lang en duidt óf op een hele trage ontluchting van het vloedkanaal, óf van een gewichtsverdeling in de boot, die op het randje zit.
Lood toevoegen is het laatste redmiddel, ik probeer altijd eerst of een uitgekiende plaatsing van de spullen in de boot 'm sneller laat terugkantelen.
[edit] Als de lipo's in de boot liggen, zoals op de foto een pagina terug, dan wil ik wel geloven dat 'ie amper terug kantelt.
In dit soort boten ligt er meestal een 4S lipo aan de linkerkant van de as; de boot helt dan in rust extreem naar links, als je dan gas geeft vaart de boot recht.
Probeer beide 2S lipo's eens aan de linkerkant.
Werkt dat niet goed, omdat de boot teveel naar links blijft hellen, breng dan de regelaar en ontvanger naar de 'hoge' kant om te compenseren. [edit]
Groeten, Jan.