Advies gevraagd

Beste forumers,

Ik zou graag jullie advies hebben over het volgende:
Ik heb hier een model van een historisch zeilschip, gebouwd door mijn oom. Helaas is hij enige tijd geleden overleden. Zijn echtgenote wil het verkopen aan iemand die er iets aan heeft en heeft mij gevraagd te helpen. Wellicht kunnen jullie mij weer helpen:

- Kent iemand dit model? Naam van schip en/of fabrikant?
- Lengte 105 cm, hoogte 95 cm, van kiel tot top grote mast;
- Grotendeels afgebouwd (95%?);
- Voor zover ik kan beoordelen zorgvuldig gebouwd, veel details (snijwerk, lantaarns enz.)
- Ongeveer 50 kanonnen onderdeks en 30 bovendeks;
- Geen tekeningen, zeilen en andere onderdelen aanwezig;

En stel dat hier een liefhebber voor is, wat zou die er dan voor willen geven?

Bijlagen

• IMG_2739.JPG
    IMG_2739.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 421
  • IMG_2745.JPG
    IMG_2745.JPG
    110,6 KB · Weergaven: 480
  • IMG_2746.JPG
    IMG_2746.JPG
    136,7 KB · Weergaven: 431
In het subforum achter dit forum staat een bouwverslag van een schip van het merk Prestige:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/sant-anna-van-prestige.240455/

Prestige bestaat als fabrikant niet meer, maar wanneer je in het verslag naar de folder van de modellen kijkt staat er één tussen die er wat van weg heeft: de royal Sovereign van 1639. Indeling van de masten lijkt erop - lengte komt overeen en verder het aangezicht ook in enige mate.

"Probleem" met het model hier is dat het niet af is, en dus niet als zodanig verkocht kan worden. En omdat er geen spullen meer van zijn is het voor een toekomstig bouwer ook moeilijk het schip af te maken. Een prijs vaststellen is dan ook het meest lastige wat er is. Misschien zijn er mensen die er een aardig bedrag voor over hebben, misschien wil men er nog niet eens 50 voor geven....
Kwestie van op internet zetten en afwachten wat er aan reacties komt.

Ik vind hem wel iets weg hebben van de Sovereign of the Seas, in grote lijnen komt ie overeen, maar met name bij het galjoen en de galerijen zit er toch wel wat verschil in...

Ik vind hem wel iets weg hebben van de Sovereign of the Seas, in grote lijnen komt ie overeen, maar met name bij het galjoen en de galerijen zit er toch wel wat verschil in...
Met het jaartal van 1639 voor de Royal Sovereign en 1637 voor de Sovereign of the seas praten we hier met redelijke zekerheid over hetzelfde schip.

Maar of het ook daadwerkelijk dit schip is wat EmEs in de foto's laat zien blijft wel een gok.

Back