Hallo allemaal,
Ik ben een reddingsboot aan het bouwen en twijfel mbt de motorkeuze. Graupner adviseert 2x de Speed 600 BB Turbo motoren te gebruiken ( icm een 32 mm raceschroef !!!!!!) maar ik wilde er natuurlijk 45mm 4 blads type D raboesch schroeven aan hangen zoals origineel. Eigenlijk zouden het 50 mm schroeven moeten worden maar dan ben ik er eigenlijk al zeker van dat de motoren in rook opgaan. Graupner adviseert ook een 12 volt loodaccu te gebruiken.
Als ik nu de 600 motoren ga gebruiken met 9 volt accu's ( Life cellen 3S en ja ik weet dat ze nominaal 9.9 volt zijn maar na 2x gas geven heb je 9 volt ;-) wat de accu dan tot het eind volhoudt ) dan draaien de motoren minder toeren. Hoe is de belasting dan ? Ik denk dat ze dan ondanks dat het toerental beter overeenkomt met het toerental waar ik naar op zoek ben de motoren nog eerder warm zullen worden.
Andere optie's zijn om 4s te gaan gebruiken met een 1:2 reductie/vertraging of 700 BB Speed motoren.
wie heeft goede raad ?
bvd,
Frans
Ik ben een reddingsboot aan het bouwen en twijfel mbt de motorkeuze. Graupner adviseert 2x de Speed 600 BB Turbo motoren te gebruiken ( icm een 32 mm raceschroef !!!!!!) maar ik wilde er natuurlijk 45mm 4 blads type D raboesch schroeven aan hangen zoals origineel. Eigenlijk zouden het 50 mm schroeven moeten worden maar dan ben ik er eigenlijk al zeker van dat de motoren in rook opgaan. Graupner adviseert ook een 12 volt loodaccu te gebruiken.
Als ik nu de 600 motoren ga gebruiken met 9 volt accu's ( Life cellen 3S en ja ik weet dat ze nominaal 9.9 volt zijn maar na 2x gas geven heb je 9 volt ;-) wat de accu dan tot het eind volhoudt ) dan draaien de motoren minder toeren. Hoe is de belasting dan ? Ik denk dat ze dan ondanks dat het toerental beter overeenkomt met het toerental waar ik naar op zoek ben de motoren nog eerder warm zullen worden.
Andere optie's zijn om 4s te gaan gebruiken met een 1:2 reductie/vertraging of 700 BB Speed motoren.
wie heeft goede raad ?
bvd,
Frans