Advies model gevraagd

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van diversen vliegtuigen. De enigste waar ik tot nu toe mee gevlogen heb is de Easystar. Een prima vliegtuig en aardig wat power met de Typhoon 6/15. Maargoed.. Daarnaast had ik bijvoorbeeld de Kyosho Spree Sport met Ailerons. Een sportief balsa model. Had het model vanmiddag getest maar aangezien mijn ervaring nog niet zo hoog is ging het niet helemaal zoals gepland. Omdat ik de UP van de EZ gewend was had ik dit ook gedaan bij de Spree.. hmzz.. Dat was een stall en een startbreuk. Dus hier heb ik weer van geleerd dat ik eerst nog wat meer met PIEP wil gaan spelen voordat ik met Balsa de lucht in ga. Nu is mijn voorkeur en interesse de Warbirds serie maar daar moet ik dus naar toe gaan werken met mijn vliegkunsten. Dus mijn uiteindelijke vraag... Wie kan me adviseren in een model wat wel kan stunten maar net zo SAFE is als een EZ. Oftewel.. een model wat heel blijft na wat fouten.

Shoot :)

p.s. heb 1500 mah 11,1 Lipo's en die wil ik wel blijven gebruiken. Maar brushless zijn of brushed (heb diversen onderdelen ervoor).

Als eerste rolroermodel met de mogelijkheid van rollen en loopings etc. is de Twinstar 2 erg geschikt, deze nieuwe versie van de Twinstar is van hetzelfde materiaal (Elapor) als de Easystar gemaakt. ;)

ik zou zeggen hergebruik je bestaande eelectronica / motor etc. uit de Easystar en transplanteer ze in bv. een E-Starter. Je moet dan enkel een servo bijkopen en je hebt een rolroertrainer waarmee je alle basismaneuvers kan oefenen.

Wat Balsa betreft, ik heb hier nog twee balsa toestellen (op nitro, niet electro) staan die in geen 2 jaar gevlogen hebben. Ik vlieg enkel nog met piepschuim, veel makkelijker repareerbaar en snellere constructie. Met pipeschuim kan je echt wel meer dan spelen hoor, ik wacht tot de eerste F3A piloot met piepschuim een kampioenschap wint.

Er bestaat sinds kort en kleine uitvoering van de multiplex magister. Hoogdekkertje, zelfde schuim als easystar en kan met rolroeren gevlogen worden. Lekker groot voor z'n gewicht.
Grootste voordeel: je kan de easystar spullen voor de aandrijving gebruiken.
Lijkt mij ook prima mat een fietsbel te vliegen.

Erg nieuw nog. Mischien nog lastig te krijgen.

Bestelnummer #214211 op http://mpx.speedkom.net/hp/index.jsp

(wat een slechte website heeft multiplex. Domain wordt veranderd door adres van de hoster en je kan niet linken naar modellen. Willen ze niets verkopen of zo?)

Geen idee waar te krijgen maar dan kan je ook aan de GWS kistjes gaan denken (ook styropor)
Dit zijn echter allen geen rolroertrainers en styropor is breekbaar....

Ah oké breekbaar... bedankt :) dan slaan we die over en ga ik voor de Minimag.. als ik tenminste weet waar ik dat ding kan bestellen :)

Back