Advies nodig titan 12T 550 motor

Hallo mensen,

Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken.
Mijn broertje heeft laatst een Traxxas Slash 2WD gekocht, alleen zonder succes...

Hij heeft hem nu 2 weken en al 2 keer is zijn titan 12T 550 doorgebrand...
Nu las ik dat het niet al te sterke motoren waren.

Heeft iemand advies; andere motor?; is er een mogelijkheid voor een koeler?

Ik ben ook nog niet helemaal thuis in deze dingen!!

Graaag reactie!
Alvast bedankt.

Mvg,

Lars

helaas was dit ook mijn probleem ;(
voor mij was de beste oplossing een vxl niet alleen omdat die ( bijna ) niet kapot gaan .
maar ook vanwege de snelheid .
want even uitgerekent ben ik in 7 maanden tijd 8 keer naar de winkel geweest om een nieuw setje op te halen .
ik hoop dat je hier iets aan had bye ;)

Zeker voor de 2wd modellen van traxxas vindt ik de vxl set ongeloofelijk prettig....

Voor de 4wd vindt ik ze wat warm, maar das persoonlijk, ze mogen ook vrij warm worden,(heb ze nog niet stuk zien gaan in de 4wd modlelen, daar niet van hoor!)
Maar heb liever alles lauw ;) Voel ik me prettig bij...

Zeker voor de 2wd modellen van traxxas vindt ik de vxl set ongeloofelijk prettig....

Voor de 4wd vindt ik ze wat warm, maar das persoonlijk, ze mogen ook vrij warm worden,(heb ze nog niet stuk zien gaan in de 4wd modlelen, daar niet van hoor!)
Maar heb liever alles lauw ;) Voel ik me prettig bij...

Kun je mij misschien ook uitleggen of het nut heeft om er een motor koeling op te zetten? Gr.

Ezrun kocht ik altijd op ebay... toen dertijd iets van 70 euro ... Zal nu vanwege de koers wel iets anders izjn gok ik....

Vxl setjes, tsja das overal wel te krijgen, soms interesant 2e hands of bij een winkel....
toemen, topRc... kosten ze 149 euro..

Op een 2wd hoeft geen koeling als je ene vxl set neemt, op een 4wd kan het, maa rhoeft niet, is meer omdat ik persoonlijk houd van een koude motor... Niet dat hij he tniet kan hebben zeg maar....

Ezrun kocht ik altijd op ebay... toen dertijd iets van 70 euro ... Zal nu vanwege de koers wel iets anders izjn gok ik....

Vxl setjes, tsja das overal wel te krijgen, soms interesant 2e hands of bij een winkel....
toemen, topRc... kosten ze 149 euro..

Op een 2wd hoeft geen koeling als je ene vxl set neemt, op een 4wd kan het, maa rhoeft niet, is meer omdat ik persoonlijk houd van een koude motor... Niet dat hij he tniet kan hebben zeg maar....

Sorry deze link bedoel ik:Hobby Wing EZRun Brushless Motor + 60A ESC Kit -

Wbt de ezrun en klonen:
Neem geen hele turns motoren!!!
Altijd de halve turns! dus 8.5, en geen 9.0

De hele turns zijn kleine 380 motoren in 550 behuizing! Dus dat is niet handig..
Die halve turns zijn de "echte" 550 motoren...

Okee, welke ezrun zit je dan op?

[mod]
Ik heb even je onnodige quotes verwijdert. een quote is niet nodig als je op een post boven je reageert, is enkel handig als er onduidelijkheid dreigt te ontstaan, omdat je bv reageerd op 10 post terug ;) [/mod]

[mod]
Ik heb even je onnodige quotes verwijdert. een quote is niet nodig als je op een post boven je reageert, is enkel handig als er onduidelijkheid dreigt te ontstaan, omdat je bv reageerd op 10 post terug ;) [/mod]
Okee en dan dat gewoon met de accu wat ik nu heb?

Ik heb 2 accu's :

Xcel 4300 Nimh
Traxxas powercell 3000

Gr.

kleine voorstelling..ben nieuw op rc gebied en heb een traxxas rustler xl-5 gekocht om mee te beginnen..
Na wat lezen ben ik wat huiverig voor de standaard motor die er inzit (Titan 550), en ben me aan het voorbereiden wat te doen als die stuk gaat..(zal wel onder garantie vallen, maar om me om de 2 maanden op garantie te beroepen heb ik weinig zin in).
Nu lees ik veel goede berichten over ezrun..
Als ik nu deze koop kan ik die zo in de rustler zetten of moet ik dan aan het solderen met stekkers ofzo??
En heeft iemand ervaring met zoiets bestellen en de nederlandse douane?
Alvast bedankt...mathijs

Om ook even de andere kant te horen: heb zelf nog nooit problemen gehad met de titan in mijn Rustler, rij wel enkel bij droog weer, en hoofdzakelijk op asfalt. (en dan is het nog een 2dehands geweest, die zeker en vast nooit ingelopen is in water o.i.d.)
Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die een xl-5 wel snel genoeg vind, tenzij iedereen natuurlijk op parkeerplaatsen en voetbalvelden gaat rijden...
Heb zelfs mijn pinion nog een tandje of 2 kleiner genomen. Met de standaard 7cell Nimh blijft alles mooi koel.

Nee...ik snap ook dat het merendeel vast wel goed blijft...op fora is het vaak dat je alleen negatieve dingen leest en geen positieve..
Zolang de titan die er nu inzit het blijft doen vind ik het ook prima..het is meer om me te oriënteren wat te doen als...

Je kan ook eens kijken naar de RC Plus setjes (RC Plus bekend van de Lipo accu's)..zijn goed betaalbaar en bijvoorbeeld te koop bij toprc...
Compleet setje is er al voor 89,90...RC Plus Carmaxx 45 SL + 3650SL brushless combo - 3300kv - TopRC.nl

Ik heb bij toemen de carmaxx 60sl gekocht. Kijk op de website van toemen.nl. Lever de oude motor in en je krijgt er een coolio brushless voor terug! De prijs verschilt, ligt eraan wat voor motor je had. Deze is trouwens net weer iets streker en wordt handwarm, niet heet!

Back