Advies over EDF gevraagd

Discussie in 'EDF forum' gestart door DeKevve, 27 jul 2014.

  1. DeKevve

    DeKevve Guest

    Hallo allemaal,


    Ik heb een ietwat een rare vraag. Ik hoop dat ik deze in de juist forumcategorie plaats.

    Ik zou graag een ping pong bal laten zweven op "lucht" en nu dacht ik aan een EDF. Ik heb maar weinig ervaring in de modelbouw (EasyStar zondagsvlieger) en heb dus nog nooit een EDF van dichtbij gezien, laat staan in werking gezien.

    Kan iemand bevestigen dat een EDF geschikt zou zijn voor zulke taak, als ik er zo'n "trechter" ondersteboven op plaats om de luchtstroom "nauwer" te maken?

    Alvast bedankt voor jullie tijd.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vernauwen van luchtstroom zal niet nodig zijn.

    Stofzuiger laten blazen?

    Hoe/wat/waar is het voor?
     
  3. DeKevve

    DeKevve Guest

    Hoi Ron, bedankt voor je antwoord.

    Het is voor een knutselwerkje. Niet van levensbelang of zo. ;)

    Het is de bedoeling om zo'n klein mogelijke "behuizing" te maken om een pingpongballetje te doen zweven. Een haardroger (of stofzuiger) is dus geen optie. Een compressortje of zo ook niet.


    Uiteindelijk -en dit is de echte uitdaging- wil ik bekijken of het mogelijk is om een balletje (iets kleiner dan een pingpongbal) met een gewicht van 2,5 gram te doen zweven. Misschien met een zeer krachtige EDF en wel met "vernauwing"?

    Nogmaals bedankt voor advies!
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi hoi.
    Zelf denk ik dat jou idee heel goed mogelijk is.
    Ik ben maar een leek op EDF gebied en heb slechts een Hobbycity Stinger impeller Jet, maar die vliegt me nagenoeg met stock motor en op 4S Lipo erg makkelijk uit bde handen weg.
    Dus power genoeg.