Hoi Ewout, Welkom

Als je alles zelf gaat uitzoeken, met eventuele tips die je hier gaat krijgen zal je best een keuze kunnen maken.
Mijn mening is dat je moet inschatten wat je onder RC verstaat en wat jij erin zoekt.
Wat je kan of wilt investeren in RC bepaald grotendeels waar je mee kan / wil vliegen.
Ga eens bij een club in de buurt kijken.
Kost niets en dan heb je een idee wat er zoal te koop is.
Ik weet niet waar je vandaan komt, (staat niet in je profiel vermeld

)
Maar er zal vast iets in de buurt zitten.
Grt,
Eric
Eric,
Dank voor je reactie. Ik zal mijzelf wat duidelijker uitdrukken.
Kortgeleden heb ik, niet gehinderd door enige kennis, een Walkera 1#A aangeschaft. Outdoor RC helivliegen was al lang een wens, dus nu moest het er van komen. De Walkera heeft het helaas maar 3 vluchten uitgehouden, toen crashte ik in het gras, met als gevolg dat de heli economisch totall-loss is. :nooo:
Omdat ik niet wil dat deze tegenslag het einde betekend van de nieuw aangeboorde hobby wil ik mij nu eerst grondig laten informeren naar de mogelijkheden.
Het grote nadeel van de speciaalzaken in mijn omgeving is dat ze mij best van dienst willen zijn, maar ze praten me direct naar een model uit hun winkel, en dat is niet wat ik aan info zoek.
Wat heb ik tot dusver uitgeknobbeld (correct me if I'm wrong)
- Een FP is vaak een goede heli om mee te beginnen, maar heeft als nadeel dat bij bochten het toestel hoogte verliest. Tevens is het niet toereikend als je verder wil met de hobby
- Een CP is veel moeilijker te leren vliegen (heb ik inmiddels ervaren), maar geeft op termijn veel meer voldoening.
- Een CP is voor een beginner goed te doen icm stabiliseer-electronica (3-axis gyro ed), ook al geeft dit een mogelijk vertekend beeld (je vliegt wel maar eigenlijk kun je nog niet vliegen)
Om door te gaan op een CP, hierin zijn meerdere rotorkoppen mogelijk. Zoals in mn vorige bericht al aangehaald kan ik 3 soorten vinden, maar nergens geeft men de voor- of nadelen weer.
Tevens zijn er erg veel merken / prijsklassen op de markt, maar ook weer nergens een duidelijk vergelijk hiertussen.
Dus, waar ben ik naar op zoek:
Een electro-heli, bij voorkeur CP en gestabiliseerd, waarmee ik outdoor (als beginner) kan vliegen. Budget is nog nader te bepalen, voorlopig tussen de € 200 - 300.
Ik hoop dat dit een beter beeld geeft van de info waar ik naar op zoek ben, en ik hoop dat jij / jullie mij hiermee willen helpen
Groeten,
Ewout
:newbie: