Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Delta peak werkt alleen met snelladen. En snelladen kan niet bij penlite cellen. Het is je al meerdere malen gezegd door verschillende personen. Zenderaccu's langzaam laden.
Staat in de manual. Die is hier te vinden: http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/20060213144038_6414.pdf
15 mV staat in de beschrijving als optimale instelling.
Mvg Johan
daar staat niks van welk programma?? en delta peak voor zender accus
Ik zou eigenlijk kijken of die conrad accu's nog tot leven te wekken zijn. Hij staat misschien niet direct in het groene, maar oplaadbare batterijen geven nu eenmaal minder spanning dan wegwerpbatterijen. Mijn zender werkt prima op een paar oplaadbare penlites (van varta dan). Ik begin met 3 van de 5 lampjes, een vlucht op 20 later heb ik nog 2 lampjes, dan laad ik de batterijen op. Dan blijkt er amper energie verbruikt te zijn volgens mijn penlitelader (25E bij conrad, de IPC-1L)
Ik hoef dus nooit bang te zijn dat mijn zender zonder stroom staat.
Gewoon je conrad batterijen in een fatsoenlijke batterijlader laden (eventueel cyclen).
Bij mij reageert de delta peak niet, heb hem nu op handmatig gezet en wacht tot ongeveer 10.8 volt of moet ik langer wachten.? Ik heb ongeveer ff 3 lampjes (groene gedeelte) en er na 2 lampjes(blauwe gedeelte) van de 4 lampjes.
Deltapeak werkt op de teruglopende spanning op de accu klemmen.
Bij langzaam laden(ik meen langzamer dan ongeveer 1/2C)is dit verschil te klein om goed te detecteren daarom werkt deltapeak dan niet.
Dus twee voorwaarden waar je op moet letten.
Je moet snel laden en de accu moet snellaadbaar zijn.![]()
Cellen als deze, in penlitevorm, zijn zelden geschikt voor snelladen. Het beste kan je dit soort accu's 14 uur laden met een stroom gelijk aan 1/10 van de capaciteit. Dan is het niet nodig bang te zijn dat de cellen worden overladen, ook al zijn de cellen maar half ontladen.
15 mV staat in de beschrijving als optimale instelling.
Mvg Johan
Ik zou bij het laden niet hoger gaan dan zo'n 250mAh en het programma voor NiMh automatisch kiezen. Dan zou je accu in ieder geval 's nachts helemaal op moeten kunnen laden. Wel je safety timer uitzetten anders stopt ie na drie uur.
Willem.
Laad ik dan goed of helemaal verkeerd????
Waarom denk je dat de lader een automatik program heeft .
Mvg Johan