AE 0.1/0.2cc diesel

Hallo

Ik ben op zoek naar een AE 0.1/0.2cc diesel motortje. Voor zo ver ik weet dan zijn ze gemaakt rond 1990 maar ik kan ze nergens vinden tekoop kan aan mijn zoek skills liggen maar meestal kom ik heel ver met zoiets. Ik heb al wel een website gevonden van AE staat voor allen engineering, maar ik word daar ook niet veel wijs uit als iemand hier nog zo'n motortje heeft liggen conditie maakt niet wil ik het graag horen. Bij een goede prijs wil ik hem wel over nemen. Of als iemand weet waar ik ze nog kan kopen hoor ik het graag

Mvg jeffrey

Bedoel je echt een 0.1cc ? dat is heel klein, een cox is met 0.8cc al niet groot

Bedoel je niet 1.0cc ?

Hier staat info over AE(Allen Engineering)motors , misschien is het dezelfde die je al gevonden had
Ron's Model Engineering and Model IC Engines Index
Als ze al te koop worden aangeboden zullen ze nogal prijzig zijn denk ik , de meeste zullen waarschijnlijk bij verzamelaars zitten en blijven
Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Jep bedoel echt 0,1cc heel klein ja ben ook van plan om een ronald valentine engine tekopen die zijn ongeveer even groot als een twee euro munt en wegen 5 gram als ik de beschrijving mag geloven. Dat ze prijzig zullen zijn dat geloof im graag in heb tot nu toe iets minder dan 300 euro dus kijken wat ik ermee kan

Gr jeffrey

Jeffrey, ik twijfel niet aan je enthousiasme maar om je dieselavontuur te starten met 0.1cc motortjes is niet echt doordacht. De motortjes zijn erg fragiel en zijn meestal heel erg moeilijk om goed af te stellen. Ik zou je willen aanraden om met minstens een 1.0cc motor te beginnen. Met deze motortjes kan je minder snel iets fout doen en zo leer je toch de basisbeginselen van het dieselen. Achteraf kan je dan nog een motortje bij Ronald Valentine bestellen. Ik heb ook al dikwijls gekeken naar de Valentine motortjes. Het zijn echte juweeltjes en zo moeten ze ook behandeld worden.
Ik heb zelf enkele 0.2cc, 0.5cc en 0.8cc dieseltjes en als je bij de kleine dieseltjes wenst te blijven kan ik je de OTM 0.8cc kolibri diesel aanraden. Ik heb er daar 2 van en beiden lopen ze als een naaimachine.
Cy77475.jpg

Classicracer

Hartstikke bedankt, dat frigal weet ik klopt het ook dat zulke kleine motoren een hele korte levensduur hebben of licht dat aan het onderhoud. En bedankt voor de suggestie van iets groter beginnen, dat snap ik volkomen. Maar jaja een maar mijn bedoeling is niet echt om ze te laten lopen eigenlijk, wat ik wil is een verzameling op bouwen eigenlijk ik heb nog niks maar ik wouw met iets speciaals beginnen. Het motortje dat u mij aanrade waar kan ik die kopen ebay of is er nog een website ik gaat zo even zoeken. Ik wil er dan twee kopen 1 voor gebruik en 1 voor de verzameling. En nog 1 vraag dan helemaal off topic maar van de cox motortjes hoelang gaan de gloeiplugjes mee of licht dat aan het gebruik.

Mvg jeffrey

Dus je wilt er niet mee gaan vliegen?
En zeker geen LB?

Als dat zo is, waarom staat dit dan in het LB forum?

Wie verplaatst het even naar het verbrandingsmotoren forum?

Jeffrey,

het ene sluit het andere niet uit. Je kan gerust een verzameling opbouwen met motoren die je ook laat lopen. Veel van mijn motoren heb ik als eerste laten lopen, en dat terwijl ze in sommige gevallen tientallen jaren oud zijn en voordien nog nooit hadden gedraaid. Als het je bedoeling is om dieselmotoren te gaan verzamelen, dan raad ik je aan om je op een bepaalde reeks te concentreren. Je kan bijvoorbeeld gaan verzamelen op merk, op inhoud, op land van herkomst, enz... De prijs die je dient te betalen voor een motortje hangt af van de toestand van de motor, de zeldzaamheid, de kwaliteit,... Kleinen motortjes hebben niet altijd een korte levensduur. Er zijn nog duizenden 0.5cc motortjes die al vele honderden draaiuren hebben en die nog perfect lopen. Alles valt of staat met onderhoud en de manier waarp men met deze motoren omgaat. Je kan aans kijken op ebay.com of ebay.de.

Classicracer

Mijn bedoeling is niet om specefiek diesel motoren te verzamelen eigenlijk wil ik kleine motoren verzamelen. Dat je ze kon laten lopen wist ik niet bii een verzameling ik dacht dat dan de waarde daalde, en korte levensduur heeft dus vooral te maken met het onderhoud(niet al te moeilijk heb een technische opleiding dus komt wel goed). En dus eigenlijk bijna alle motortjes moet ik van ebay halen? En dan de motoren van ronald valentine hebben ookal met goed onderhoud een korten levensduur of is dat gewoon een fabeltje

Mvg jeffrey

Jeffrey,

je hoeft natuurlijk niet al je motoren via ebay te kopen. Je kan ook alle mogelijke rc-fora afzoeken. Je maakt het jezelf niet gemakkelijk door niet specifiek te gaan verzamelen. Het handigste is om je, zeker in het begin, toe te spitsen op een bepaald type motor, bijvoorbeeld enkel diesels, enkel gloeiplugmotoren, enkel vonkontstekingsmotoren. Ik ben me gaan toespitsen op dieseltjes, met hier en daar wat zeldzame of interessante meercylinder gloeiplugmotoren. De motoren van Ronald Valentine zijn over het algemeen zeer goede lopers. Ik denk niet dat er ooit al iemand geweest is die een Valentine motor zo lang heeft laten lopen tot die versleten was. Daar zijn ze toch net iets te kostbaar voor. Ik zou ook graag enkele Valentine meercylindermotoren in mijn collectie hebben, maar daar heb ik gewoon het budget niet voor of liggen mijn prioriteiten net ergens anders.

53-3-cylinder-taifun-mk-ii.jpg

50-radial-a.jpg

49-v---four.jpg

Classicracer

Dus alles even op een rijtje voor mij. In het begin is het makkelijker voor mij op mijzelf to spitsen op een bepaald soort type motor in het begin. En de ronald valentine motorjes hebben dus een goede levensduur dus niet stel dat ik hem 4x op een test stand gezet heb dat het over is voor hem? De prijzen van de ronald valentine motoren weet ik viel zelf eerst ook achter maar ik heb nu een vakantie baantje met een heel leuk salaris ik dat krijg ik aan het einde als ik weer naar school moet dus kan ook niks uitgeven en dan wil ik of de blitz0,005 kopen of de 3 cylinder die u op de eerste foto heeft. Heeft u nog enige tips hoe het zoeken voor mij makkelijker kan want ik heb zo'n beetje een indicatie van welk type motor ik wil gaan verzamelen/ inverdiepen maar als ik op bijv ebay in typ diesel engine 0,8cc of 1cc krijg ik geen resultaten hoe kan dat moet ik anders zoeken of?

Mvg jeffrey

Jeffrey, probeer eens te zoeken in de modelbouw (toys and hobbies) rubriek, control line & free flight en dan met zoekopdracht "diesel" of "ignition" of wat je ook zoekt.
diesel in Control Line & Freeflight | eBay

Tracht zeker in het begin te bieden op de meer gangbare motoren en probeer je niet te focussen op de "specials". Kijk gewoon of het ook werkelijk iets voor jou is. Het is zeer moeilijk om als leek tussen de profs een mooie motor op de kop te kunnen tikken. Na een tijdje weet je wel welke motor naar welke verzamelaar gaat. Prijs je in het begin gelukkig met wat "kruimels".

Classicracer

Bedabkt voor de link inderdaad ik moeg me zelf gelukkig stellen met de kruimels want nu is mijn buget nog niet zo straks wel maar nu nog niet. Maar zoveel wat ik er ook nog niet vanaf dus goed lezen en eventueele beurzen gaan. Weet u toevalig wat de verzendkosten zullen zijn van zo'n motortje vanuit amerika of duisteland en dergelijke , is toch niet zoveel dat je op je aankoop bedrag van de motor ook nog eens een 100 euro verzendkosten heb?

Mvg jeffrey

is toch niet zoveel dat je op je aankoop bedrag van de motor ook nog eens een 100 euro verzendkosten heb?

Vanuit Duitsland zal dat meestal wel meevallen (altijd goed lezen!!), maar van buiten Europa kan dat best wel oplopen. Sommigen werken niet met de goedkoopste koeriers, en daarnaast moet je altijd op 21% BTW + inklaringskosten rekenen.

Groet,

Ad Bakker

Back