AeroCat Fast Pusher

hoi Patrick
De verf die ik gebruikt is van Motip deze is verkrijgbaar bij automaterialen zaken.
De aerocat is met remklauw geel gespoten.( er is ook rood )
De slowfly is met fluor groen en geel gespoten maar er zijn nog meer kleuren.

Wat motor betreft heb ik ook een Himodel 2208/08 2600 KV geprobeerd prop 4.75x4.75 trekt veel ampère (19 amp ) geen snelheid.
De Typhoon 6-13 is misschein wel wat.

Die typhoon 6-13 had ik er ook op staan. Met een 5 * 5 prop.
Alleen bij de eerste vlucht heb ik het toestelletje gelijk aan barrels gevlogen.
Ging goed van start, maar eenmaal op hoogte kwam ie als een oncontroleerbaar dwarrelend blad naar beneden.
Waar het aan gelegen heeft ben ik nog steeds niet achter.
Vraagje, hoe heb jij je zwaartepunt bepaald?

Gr, Moelie.

DSC00138.JPG

Moelie2001 zei:
Oke bedankt.
Volgens dit topic http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=63841 lag het zwaartepunt op 12,5 cm
vanaf het motorschot, omdat ie volgens sommige het op de tekening aangegeven zwaartepunt niet lekker vloog.
En ik denk achteraf dat dat mischien wel het probleem is geweest.
Mischien maar weer een nieuwe maken.

Gr, Moelie.

En even kijken waar het motorschot zit.

Door de in bouw van een Mega zit het schot helemaal achter.

pict0042hy6.jpg

Mvg Johan

Plotterwelt schreef;

En even kijken waar het motorschot zit.

Door de in bouw van een Mega zit het schot helemaal achter.

En daar ben ik dus de fout mee ingegaan. Scheelt al gauw 3 tot 4 cm, omdat ik vanaf de andere kant heb gemeten.
Daardoor vloog ie als een natte krant.

Bedankt.

Gr, Moelie.

Op rol heb Ik 6 mm up/down
Hoogte up 10 down 6

Als je zelf gooit bij de start up 1-2 mm.

Ik laat altijd effe gooien en heb ze op nul. :wink:

Mvg Johan

Ik wil zo’n Aerocat / Fastcat bouwen. Als motortje heb ik een KB20-40L-20L beschikbaar: 2900 kv, 65 gram inrunner. Met een 4x3 Graupner CAM Speedprop trekt deze 13 amp; dit was te snel voor m’n Swift!
Wat voor spanwijdte moet ik aan denken voor de Fastcat met dit motortje?

Gewoon de 70cm (dacht ik) van de normale aerocat. Daarmee is jouw motor precies in 'balans'. 13A voor een motor van 65gram is nog aardig weinig, als je esc en accu het aankan zou je ook 5x4 of dergelijks kunnen proberen. Een swift moet niet te snel gaan nee, een aerocat die goed met koolstof verstevigd is kan veel hogere snelheden hebben.

Back