Aerodynamica testen

misschien kan je eens mailen naar TTech racing ( teamcpr[at]hotmail.com) (de X10 predator) deze is ook getest in een windtunnel (beweren ze toch...)
vraag eens hoe ze dat gedaan hebben, welk materiaal, rook,.... het kan wel even duren voor je antwoord hebt want ze zijn druk bezig met de laatste dingen om de X10 uit te brengen.




edit:
een idee van mezelf

een stofzuiger op een grote trechter zetten en die op een buis, in de buis een of andere rook laten opzuigen.
 
de duck tail maakt de druppel vorm aan de bovenzijde van de tt inderdaad mooi af want het gaat perfect met een druppelvorm maar dan wel vooruit en niet met zo`n bolle reet ...


de stofzuiger :idea: :arrow:

http://putfile.com/pic.php?pic=8/23408450487.jpg&s=x2
23408450487-thumb.jpg


na wat gekloot te hebben met een panasonic 1500 w stofzuiger kreeg een astonising reading off 102 km/h !! :!:

dus eerst maar eens een trechter mond erop maken en een buis (doorzichtig) dan alleen nog rook die het kan bijhouden ....
 
op onze stofzuiger kan je de kracht instellen, njah met wat gepruts met een potentiometer op de stofzuiger van je ma/vrouw moet dat wel lukken :lol:
 
ehhmm ik denk dat je of veels te veel ampere`s trekt voor een potmeter regelaar of dat je zo ie zo aan de freq. regelaar moet ...
 
tja ik denk zelf dat de earodynamica testen wel leuk is, maar nu jullie het over de audi tt hebben..

aerodynamica is punt één, heel belangrijk als je voor snelheid gaat, dus inderdaad zou die meting nuttig zijn als je sneller wilt gaan.

waar we in de rc ook mee te maken hebben is de druk die een body op de voor en achterwielen uitoefent, wat toch uitmaakt.

zou het niet een idee zijn om een auto op de weegschaal te hebben (of een aparte voor voor-en achterwielen?

kijk bijvoorbeeld een f1 wagen, in totaal is er ontzettend veel luchtweerstand (mij is verteld ongeveer net zo veel als een vrachtwagen), maar heeft wel genoeg downforce om bij 160? of meer km/u op de kop zou kunnen rijden
dat is dus meer als 600!! kilo!
 
hey

bij die audi TT is er inderdaad later een ductail op gegaan
om dat als de TT boven een bebaalde snelheid kwam wilde de
kon van de TT gaan vliegen toen zijn er een hoop TT's
terug geroepen door audi :hammer:

(de TT heeft wat weg van een vliegtuig vleugel)

gr peter nu weer :ontopic:
 
(de TT heeft wat weg van een vliegtuig vleugel)

nee niet helemaal >>> maar de werveling die aan de achterkant onstaat bij hegere snelheden is heel goed te vergelijken met de werveling in dit plaatje >>

http://putfile.com/pic.php?pic=8/23314045997.jpg&s=x2
23314045997-thumb.jpg



daar waar de werveling onstaat beweegt de lucht sneller, en onstaat er onderdruk, aan de achterkant van de auto cq. boven kant achter kant,
dit remt ten eerste ongeloofelijk af en ten tweede worden uiteindelijk de achterwielen gewoon opgetild.

ook als het alleen erg afremt kunnen er rare dingen gebeuren in een bocht !!!

http://galerie.fotografovani.cz/data/507/1435MotoGP_15-med.jpg

hier nog ff een mooi voorbeeld van verbetering van earodynamica.
Valentino Rossi met een soort boggel op z`n rug, het ziet er niet uit als ie er mee rondloopt maar als ie achter z`n ruitje in elkaar duikt komt er een hele mooie druppel vorm uit met z`n helm en wordt de lucht stroom zo mooi begelijd naar een scherp kontje dat de gassen vevolgens lekker makkelijk loslaat ;)
 
FASTER->you zei:
hier nog even een mooi voorbeeld van verbetering van earodynamica.
Valentino Rossi met een soort boggel op z`n rug, het ziet er niet uit als ie er mee rondloopt maar als ie achter z`n ruitje in elkaar duikt komt er een hele mooie druppel vorm uit met z`n helm en wordt de lucht stroom zo mooi begelijd naar een scherp kontje dat de gassen vevolgens lekker makkelijk loslaat ;)

eeh, denk je serieus dat die 'boggel' er daarvoor zit?:nosmile: die 'boggel' is toevallig een backprotector, die dingen zijn verplicht en zonder ze zouden een hoop motogp coureurs er vandaag niet meer zijn... :nosmile:
 
Twee dingen:

1. Quoten doen we alleen indien nodig, en we laten in ieder geval altijd de platjes uit een quote (tenzij er doden vallen als je ze eruit haalt). Je reageert op het laatste bericht, quoten is dus niet nodig. Ik zal je quote dan ook deels verwijderen.

2. De boggel dient een tweeledig doel, namelijk de door jullie beide geschetste. De waarheid ligt soms zo mooi in het midden.....
 
Back
Top