aeroflypro en gamebird

toen ik net ff bezig wat met afp en gamebird en een heli merkte ik dat als ik een rol opdracht gaf hij ook staart opdracht gaf met hh aan dit is natuurlijk niet lekker vliegen.
wie kent dit probleem nog meer met afp +gamebird of met kabel ik zou dit graag weten want zo'n iets wil ik niet in mijn sim heben en ik denk ook meer mensen niet in hun sim

ik snap niet geheel wat je bedoelt marco.

als je een heli rolt is het wel erg verstandig om dat WEL in HH te doen hoor.
als je staart wegdraait in een roll, dan kom je toch echt aan de rudder bij het veranderen in pitch.

Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar ik heb soms met EasyFly en de gamebird wel dat als de zaakjes niet goed gecalibreerd zijn, bij nick soms ook heck wordt gegeven. :?
Even opnieuw calibreren geeft vaak de oplossing. :)

jonathan
ik heb nu wel geen game bird meer.
maar toen ik hem had maakte het niet uit wat ik deed hij bleef zelfs in hh als ik aan de nick kwam met de staart draaien en toen ik het na keek in windows calibratie.
zag ik ook dat de joy gewoon een puls gaf op nick als ik aan rudder kwam en een puls aan rudder als ik aan nick kwam dit was ook zo met pitch en rol.
jonas heeft nu ook dit probleem met zijn comander
en daarom ben ik toch maar veder gegaan in het kijken naar een ppjoy kabel

inderdaad, ik heb net hetzelfde probleem.

Ik vraag me nu af:

ligt de fout bij de commander, dat die een fout signaal doorstuurt
of ligt de fout bij de software die ik gebruik (afp en realg2) de software die het signaal verkeerd interpreteert.

Ik moet er wel bijzeggen dat de commander naar mode 2 is omgebouwd (dus gas links)

nee jonas het ligt zo ver ik alles heb kunen na kijken dus echt bij de dummy zender want anders zou de windows joystick software het ook niet waar nemen

die gamebirds zijn erg bekend voor hun enorme slechte en verlopende signalan, dus ik denk dat het puur dat dummykastje is

De oplossing van dit probleem is heel simpel: Ga naar de joystick-besturing van windows. Stel een nieuwe JOYSTICK in met 4-ASSEN en 4-KNOPPEN met een naam. Calibreer de besturing eerst onder windows daarna onder Easyfly stel de zender in met de funktie's die bij de gewenste stickmode horen en zie hier de heli is nu te besturen met alle funktie's apart.

:idea: Met een Update zijn nog meer funktie's beschikbaar + dat Easyfly nu ook werkt onder Windows XP.
:idea: Ook modellen die beschikbaar zijn voor Aerofly Pro en de Piccolo werken met Easyfly

Zie: http://www.rc-sim.de
De update vindt je hier ook.

Weet iemand waar modellen te vinden zijn die op de Addon 2 voor Easyfly beschikbaar zijn. De cd-rom is niet meer leverbaar.

Jimmy J

Jimmy j
het probleem is dat het dus echt niet helpt
want dit probleem heb ik ook heel lang gehad tot dat ik uit eindelijk gek er van was en maar een printerpoort kabel heb gemaakt en die werkt perfect

Back