Aerohawk spare parts en/of direct upgraden?

• Topicstarter Topicstarter baseleg
  • Startdatum Startdatum
B

baseleg

Guest
Beste mede-heli vliegers,

Ik heb na een jaar het helivliegen weer opgepakt en dus me oude Aerohawk onder het stof vandaan gehaald. De rotorkop was echt stroef (inclusief de swashplate balletjes en connectorstangen) en ben met fijn schuurpapier erop los gegaan. En of dat scheelt! Ik kon nu fatsoenlijk op de zolder hooveren (ja dat geeft een kick :D ). Voorheen daalde het toerental behoorlijk bij stuurinputs als gevolg van de niet soepel lopende stangen (waarbij je als de swash naar links helt, hij ook naar voren bewoog) , en was de heli eigenlijk niet te besturen.

Maar, blijkbaar ging 1 van de connectorstangen (tussen swash en fly-bar) té soepel, en die ben ik nu dus kwijt. De Aerohawk is ondertussen verdreven door andere micro heli's, en e-heli.nl is voor zover ik weet de enige die spare parts voor de Aerohawk heeft. Is dit nu nog echt de enige winkel die ze heeft? (eheli heeft ze momenteel ook niet op voorraad)

Ook zit ik te twijfelen of ik niet beter direct kan gaan upgraden. Ik wilde eigenlijk naar een 450XL gaan, maar of het verstandig is weet ik niet. Momenteel heb ik wel al een Futuba FC16, CC PHNX 25 en een GY240, dus een overstap is "zo" gemaakt zeg maar) Hebben jullie nog advies?

Alvast bedankt! 8)

als je met een aerohawk kan vliegen, kun je het zeker met een t-rex!

2 mogelijkheden, heb je lekker wat geld om uit te geven, neem dan een t-rex SE... heb je een wat kleiner budget (maakt niks uit, wordt later bij het upgraden alleen wat duurder) dan neem je de XL CDE.

het is en blijft een investering, maar reken maar dat je op je benen staat te trillen als je een t-rex in de lucht brengt (als dit de eerste keer voor je is natuurlijk) :D

Er zit een Himax 2015-4100 brushless in mijn Aerohawk, is dat teweinig voor de 450XL CDE? (anders is het inderdaad alleen de heli + 4 servo's + een 3s lipo aanschaffen, en dan is het wel héél aantrekkelijk)

Weet iemand of de complete rotorkop van de aerohawk te vervangen is door een piccolo of DF4 kop?

je motor is te klein, te licht voor een t-rex.
aan te raden is een 35 of 25A regelaar, en een align 430L achtige motor.

Als je budget beperkt is maar je wilt toch een mooie heli helemaal
van alu en carbon kan je ook voor de SJM400 V2 gaan, deze zijn
standaard al helemaal van Alu en vaak wordt er nog een motor
bijgeleverd en dat voor een heel mooi prijsje voor zon complete heli.

Kijk BV maar eens op Ebay of bij rctechnichs

Bedankt voor de adviezen mensen! Ik ga toch maar voor een 450XL. Mijn FC16 zender heeft twee 3-punts aansturingen, maar kan iemand bevestigen dat dit 120 graden CCPM is?

Back