Aeromodeller oktober 1985

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door stunthenk, 23 feb 2024.

1. stunthenk

stunthenk PH-SAM

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Kan iemand mij helpen aan een aantal pagina's uit de Aeromodeller van oktober 1985? Het gaat om de pagina's 573 tot 580, waar een bouwbeschrijving in staat van twee peanut schaalmodellen. Deze modellen staan op de gratis tekening bij deze Aeromodeller, die ik wel heb. De modellen zijn een Caudron Luciole en een Farman 400, ontworpen door Emmanuel Fillon. Het lijkt me leuk de Farman te bouwen, en ik hoop dat er foto's van het origineel bij de tekst staan. Foto's van de Farman 400 met lijnmotor (niet die met stermotor) zijn ook zeer welkom!

Bijgevoegde bestanden:

2. stunthenk

stunthenk PH-SAM

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Lange zoektochten, waarbij er niemand te vinden was die de oktober 185 Aeromodeller in bezit had, leidden er uiteindelijk toe dat ik in arren moede maar met de huidige hoofdredacteur van Aeromodeller contact op heb genomen. En wat blijkt: In die periode bracht Aeromodeller bij vrijwel elk nummer een gratis tekening uit, in 4x A4 formaat, in de lengte, tussen de middenpagina's geniet. En dat werd gewoon als 8 pagina's gerekend. Dus er miste helemaal geen bouwbeschrijving in het oktobernummer, hoewel dat natuurlijk wel een groot gemis is.... Ik heb gecheckt bij een paar andere nummers uit '84 en '85 die ik heb, en ze waren op dit punt allemaal hetzelfde.
    Want informatie over de Farman 400, dus het type met de lijnmotor heb ik tot nu toe ook niet kunnen vinden. Foto's van een 402, met een stermotor, uit een Spaans museum zijn er plenty (natuurlijk).Mocht er iemand zijn met info over de Farman 400 ( foto van een origineel, kleuromschrijving) dan hou ik me zeer aanbevolen.

3. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Dit weekend zitten we in de UK en gaan we naar de Aviation Bookstore in Tunbridge Wells. Ik zal zoeken of ik een boek kan vinden met informatie voor je. Met jou welbevinden kan ik dat boek eventueel ook kopen voor je.

4. stunthenk

stunthenk PH-SAM

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Hoi Bernard,
    Fijn, als je er een kunt kopen voor een schappelijke prijs, dan graag. Ik denk echter dat ik eerder in Frankrijk zal moeten zoeken! Heb je misschien het emailadres van die vriendelijke oudere Franse deelnemer aan de IIFFI voor me?

5. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Wie weet vindt ik wat. Die winkel heeft een assortiment aan boeken die je nog nooit ergens hebt gezien.

Ik zal morgen even kijken naar emailadres van de Fransen

6. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Beetje rondvragen op de verschillende kanalen brengt me tot het volgende. Er zijn een paar sites waar 1 of 2 foto's op staan maar die zul je zelf wel hebben gevonden.

Meest interessante stukje info dat ik kon vinden was de locatie van de kleinzoon van de ontwerper van het toestel. Hij heeft een antiek winkel in Parijs op het gebied van vliegtuigen. Hij kent de familie historie erg goed en kan je wellicht helpen.

http://www.pierre-farman.com/

Succes

Zal nog steeds een poging doen in Engeland ook.

Deel Deze Pagina