Aeronaut TIM stoomsleper (nu de Bertus Freede)

Door de LED lampen is het net alsof er ook vuur uit de schoorsteen komt.
Groet. Henk.
Ja idd, omdat er 1 LED in de schoorsteen zit, is het een leuk effect.
De kerstverlichting op batterij geeft ook een leuk aanzicht op het water.
Verder staat voor de stuurhut, op dat groene deel het raamwerk wat voor daglicht in de voorruif is, er nog los op. Die is nog niet helemaal klaar..

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: k-k
Het heeft even geduurd maar ik heb reactie ontvangen vanuit LEER Duitsland over de geschiedenis van de Bertus Freede / Orion.
De periode dat het schip in Nederland heeft gevaren is niets van bekend bij hun:

außer dem ursprünglichen Namen „Orion“ haben wir nichts herausgefunden. An Bord der Bertus Freede sind über die Zeit in Holland keinerlei Unterlagen.
Es tut mir leid, dass ich Ihnen keine weiteren Auskünfte geben kann.
Mit freundlichen Grüßen.

Prachtig, Albert.
Net echt.
Ik speel ook met de gedachte om een te slepen object te bouwen, achter mijn sleepboten.
Ik dacht aan een droogdok , maar zo'n ponton is ook mooi.
Heb je eventueel tekeningen van deze ponton voor mij?

Gr. Menne

Prachtig, Albert.
Net echt.
Ik speel ook met de gedachte om een te slepen object te bouwen, achter mijn sleepboten.
Ik dacht aan een droogdok , maar zo'n ponton is ook mooi.
Heb je eventueel tekeningen van deze ponton voor mij?

Gr. Menne
Hoi Menne, op de originele site van Muller staan P&ID’s online.
https://www.muller-dordrecht.nl/uploads/files/10-6615-2-11001ra-general-arrangement.pdf
Ik heb het van Berkentriplex gemaakt, met de maten op 110 x 35 cm. Dat is zo gekozen dat het in de stelling rek past in mijn garage. :) Die geel gespoten buizen, is een idee gezien bij SIF Rotterdam. Dat zijn peilers voor windmolens op zee. Ben er nog 1 aan het maken die rechtop staat met die aparte bovenzijde. Zal daar ook nog een foto van posten als dat klaar is.

Bijlagen

• IMG_0677.jpeg
    IMG_0677.jpeg
    337,4 KB · Weergaven: 115
  • IMG_0289.jpeg
    IMG_0289.jpeg
    400,4 KB · Weergaven: 103
Back