Aeronaut Torben

Hoi Citorob,

Ik heb geen ervaring met bouwdozen van Aero-Naut en dus ook niet met dit model, maar ik moet zeggen het ziet er leuk uit.

Het is een model met een kunstof romp en de opbouw, dekken en andere onderdelen zijn gemaakt van hout en kunstof. Meestal zijn modellen met een kunstof romp vrij gemakkelijk te bouwen en aangezien er bij staat dat het een beginnersmodel is, lijkt het mij een leuk model om mee te beginnen.

Vergeet niet om de beslagset erbij te bestellen :D ,

Groetjes, Danny.

Heeft iemand overigens nog andere ideeën mbt een vergelijkbaar model?
Ik hik namelijk nog een beetje tegen de prijs aan zeker inclusief beslag. 8O

Ik kan wel een klein beetje bouwen. IK heb de BB Smit Rotterdam bijna afgemaakt. :oops:
Ik vond toen plots vliegtuigen leuker (sorry) en ik heb hem toen verkocht.

Hoi

Je hoeft je niet te verontschuldigen het is toch jou keus 8) De Smit Rotterdam is geen makkelijke... Ik zat te denken aan de Pollux van Graupner..

2122.jpg

Link: http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2122

Groeten Justin

Hoi,

het lijkt mij een leuk project voor iemand die er net mee begint. Zoals danny al zei aangezien hij van kunsstof is is het makkelijker bouwen en ze raden hem ook aan voor beginners verder zitten er geen moeilijke besturingsdingen bij zoals diversen servo's, als snelheidsregelaars of speciale roeren dus ik zou hem gewoon bestellen!

Succes ermee! Bram

LS,

Wat ook een leuk scheeppie is, is de Paula 3 van Robbe, leuk om te bouwen en daar kan je iets meer aan functies in kwijt door dat A frame achterop, je kan er boeien ed mee oppakken uit het water, verder kan je er nog wel wat mee slepen, lekker breed dus stabiel, moet denk ik ook nog wel 2e hands te vinden zijn voor zo'n 125 euro, misschien dan niet helemaal afgebouwd maar toch..

paula%203.jpg

foto van site Robbe

Tom Boere

M'n zoon van (toen) 12 heeft het "Conrad bootje" gebouwd:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8431
Ondanks het feit dat dit bootje voor een groot deel van kunststof is (dus eigenlijk geen houten delen) had hij er wel wat moeite mee.
Volgend feit was, dat de beschrijving in het Duits was, en daar had hij geen kennis van.
Pappa heeft dus wel behoorlijk moeten helpen om het bootje te bouwen. Voor je zoontje van 8 zal dit in nog grotere mate gelden.

Dit bootje kostte toen (inclusief "beslag" of dat wat er voor door moest gaan :wink: )veel minder dan dat bootje wat jij aangeeft.
Maar, het is dan ook een behoorlijk eenvoudiger uitziend model.
Wanneer je niet een te zware besturing neemt, is het vaargedrag leuk. Niet spectaculair, maar het gaat leuk vooruit (wij hebben feitelijk een motor met iets te weinig power)

Aan jou de keus, er zijn inmiddels al heel wat voorstellen gedaan.
En, wanneer je gaat bouwen: houdt ons op de hoogte!

Succes,

Wim

Allen bedankt voor de info.

Ik ga zaterdag in pijnacker kijken.
Mijn zoon is erg kritisch mbt een model keuze. Modelbouw is voor hem geen speelgoed en speelgoed is van plastik vindt hij. :wink:
Ik laat wel weten wat het geworden is en ik zal een bouwverslagje maken hier.

Nog een andere vraag. Hij wil dus erg graag een sleepboot en die moet dus gaan slepen. Heeft er iemand een tekening, schets of foto's van hoe dat bijv. een duw- sleepbak er uit ziet. Liefst iets digitaals.
Dan kan ik deze in elkaar klussen terwijl hij aan de boot bezig is.

Mvg

Rob.

waar ik op zou letten is dat het bootje toch redelijke afmetingen heeft , zo'n klein dingetje van 40 of 50 cm heeft het al gauw wat lastiger met ruwer water ,bouwt nu ook niet echt gemakkelijk (weinig plaats binnenin)

dat bootje van robbe zoals hierboven vermeld lijkt me een mooi beginnersmodel te zijn :voldoende groot en stabiel, kan redelijke batterij in , 1 schroef en 1 roer,goedkoop E500 motor in en volledig van plastiek :geen probleem met slecht behandeld hout dat nadien begint te zwellen

Dat is eigenlijk waarom ik op dit ding kwam 730mm x 232mm en een schaal 1:40, waardoor de onderdelen ook niet al te klein worden.
De Paula is overigens ook een leuk bootje en daar gaan we morgen zeker ook nog naar kijken.

Hoi

Heb ik ook als mijn eerste boot gebouwd, vaart alleen vrij snel voor een werkschip..

zie ook mijn site voor de bouw ( het bouwverslag staat onder de Smit London)
Groeten Justin

zou daar een graupner 500E insteken in die Paula ,35 mm plastiek schroefje er op , en 2 X 6 volt 3ah loodbatterijen ( zodat je die eventueel in serie of parallel kunt zetten al naargelang je snelheid of vaartijd wenst)

De Aeronaut Torben was niet op voorraad. We hebben toen verder gezocht en het is toen de BB Banckert geworden.
Deze is voor mijn zoon denk ik iets lastiger maar samen moet het wel goed komen.
Mijn eerste indruk was dat het er allemaal erg goed uitziet.
Het is alleen jammer dat de lasercut onderdelen wel mooi zijn maar niet de juiste vorm hebben. :cry:

Mijn aversie tegen bouwdozen was gelijk weer bevestigd.
Er moet dus nog aardig wat geklust worden om spanten etc. dezelfde vorm te laten krijgen als de romp. 8O

Verder is de meegeleverde schroefas echt bagger. Het lijkt meer op een rammelaar dan een schroefas. Ik mag dus terug voor een andere as. Ik had er gelijk één bij willen kopen maar deze was te lang voor de Banckert. Er zit dus niets anders op dan een nieuwe as te gaan verbouwen. :?

Maar goed we hebben een boot en die gaan we bouwen.
Wordt vervolgd.

Rob.

Hallo
Leuk dat u het model van de Banckert heeft gekozen als eerste
model voor uw zoon.
Maar wees er wel van bewust dat deze bouwdoos niet echt geschikt is
voor een beginneling.
Zie diverse topics over de Banckert.
Wil u niet afschrikken maar alleen even op een paar dingen wijzen.
Groetjes Nick.

Rivabo heeft een schroefas welke aan de binnenzijde gemakkelijk is in te korten, dit binnenlager is nl compleet met bus te verwijderen dmv een inbussje, wellicht is dat iets..

Tom Boere

Ik kijk wel misschien dat ik gelijk wel een langere as monteer.
Dat de motor dan een cm of 4 meer naar voren komt is dan jammer.
Uitloden doe je toch met de rest van de accu's etc.

Back