Ik heb de Vampire van Aeronaut gebouwd !
Aangezien ik de kit al geruime tijd op de kast had liggen , werd er door aandringen van mijn vrienden toch maar aan begonnen.
Setup : motor plettenberg 220/20 A3 P6
impeller turbofan van Aeronaut
Schulze regelaar 60 Amp.
Ultimate BEC voor de ontvangervoeding
De bouw ging vlot vooruit, en de tijd van het invliegen was aangebroken !
Toen ik alles kocht ( een hele tijd geleden ) had ik ook sanyo cellen gekocht RC 2400.
Nu in het tijdperk van lipo's wou ik deze natuurlijk ook hebben.
Er waren tot 16 cellen nodig om de motor te voeden, dus dacht ik een lipo van 5 cellen gaat ook.
zo een pakket gekocht ( 5S3700 mAh ) van Flightpower, goed voor 74 Amp. continu
De Vampire vloog als een speer, maar mooie liedjes duren niet lang...
Op de jetmeeting in Belgie ( Pampa's ) maakte ik 's zaterdags morgen één vlucht, en in de namiddag nog één.
Toen gebeurde het ! Na een tijd op volgas gevlogen te hebben, wou ik ook eens langzaam overkomen wat ook lukte.
Toen ik weer volgas gaf weigerde de motor alle dienst, en ben toen geland.
Achteraf bleken de motor, regelaar en zelfs de impeller verbrand te zijn .
Dit was niet zo leuk omdat het per slot van rekening toch over een bedrag van 450 € ging.
Dus alles opgestuurd naar de leveranciers..
Volgens Plettenberg zou de oorzaak van het verbranden te wijten zijn aan de lipo, omdat die volgens hun zoveel stroom kunnen geven dat de spanning niet inzakt.
Nu heb ik een impeller bij JéPé besteld en hoop dat ik er eens een lange tijd mag van genieten.
Mijn vrienden vliegen nu toch al méér dan 1 jaar met de F-16 van JéPé zonder problemen.
Aangezien ik de kit al geruime tijd op de kast had liggen , werd er door aandringen van mijn vrienden toch maar aan begonnen.
Setup : motor plettenberg 220/20 A3 P6
impeller turbofan van Aeronaut
Schulze regelaar 60 Amp.
Ultimate BEC voor de ontvangervoeding
De bouw ging vlot vooruit, en de tijd van het invliegen was aangebroken !
Toen ik alles kocht ( een hele tijd geleden ) had ik ook sanyo cellen gekocht RC 2400.
Nu in het tijdperk van lipo's wou ik deze natuurlijk ook hebben.
Er waren tot 16 cellen nodig om de motor te voeden, dus dacht ik een lipo van 5 cellen gaat ook.
zo een pakket gekocht ( 5S3700 mAh ) van Flightpower, goed voor 74 Amp. continu
De Vampire vloog als een speer, maar mooie liedjes duren niet lang...
Op de jetmeeting in Belgie ( Pampa's ) maakte ik 's zaterdags morgen één vlucht, en in de namiddag nog één.
Toen gebeurde het ! Na een tijd op volgas gevlogen te hebben, wou ik ook eens langzaam overkomen wat ook lukte.
Toen ik weer volgas gaf weigerde de motor alle dienst, en ben toen geland.
Achteraf bleken de motor, regelaar en zelfs de impeller verbrand te zijn .
Dit was niet zo leuk omdat het per slot van rekening toch over een bedrag van 450 € ging.
Dus alles opgestuurd naar de leveranciers..
Volgens Plettenberg zou de oorzaak van het verbranden te wijten zijn aan de lipo, omdat die volgens hun zoveel stroom kunnen geven dat de spanning niet inzakt.
Nu heb ik een impeller bij JéPé besteld en hoop dat ik er eens een lange tijd mag van genieten.
Mijn vrienden vliegen nu toch al méér dan 1 jaar met de F-16 van JéPé zonder problemen.