Aeronaut Vampire DH-100

Discussie in 'EDF forum' gestart door knife-edge, 18 okt 2006.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik heb de Vampire van Aeronaut gebouwd !
    Aangezien ik de kit al geruime tijd op de kast had liggen , werd er door aandringen van mijn vrienden toch maar aan begonnen.
    Setup : motor plettenberg 220/20 A3 P6
    impeller turbofan van Aeronaut
    Schulze regelaar 60 Amp.
    Ultimate BEC voor de ontvangervoeding
    De bouw ging vlot vooruit, en de tijd van het invliegen was aangebroken !
    Toen ik alles kocht ( een hele tijd geleden ) had ik ook sanyo cellen gekocht RC 2400.
    Nu in het tijdperk van lipo's wou ik deze natuurlijk ook hebben.
    Er waren tot 16 cellen nodig om de motor te voeden, dus dacht ik een lipo van 5 cellen gaat ook.
    zo een pakket gekocht ( 5S3700 mAh ) van Flightpower, goed voor 74 Amp. continu

    De Vampire vloog als een speer, maar mooie liedjes duren niet lang...
    Op de jetmeeting in Belgie ( Pampa's ) maakte ik 's zaterdags morgen één vlucht, en in de namiddag nog één.
    Toen gebeurde het ! Na een tijd op volgas gevlogen te hebben, wou ik ook eens langzaam overkomen wat ook lukte.
    Toen ik weer volgas gaf weigerde de motor alle dienst, en ben toen geland.
    Achteraf bleken de motor, regelaar en zelfs de impeller verbrand te zijn .
    Dit was niet zo leuk omdat het per slot van rekening toch over een bedrag van 450 € ging.
    Dus alles opgestuurd naar de leveranciers..
    Volgens Plettenberg zou de oorzaak van het verbranden te wijten zijn aan de lipo, omdat die volgens hun zoveel stroom kunnen geven dat de spanning niet inzakt.
    Nu heb ik een impeller bij JéPé besteld en hoop dat ik er eens een lange tijd mag van genieten.
    Mijn vrienden vliegen nu toch al méér dan 1 jaar met de F-16 van JéPé zonder problemen.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Heb je wel de stroom gemeten voordat je ging vliegen? Als je de boel lekker overbelaste (moet meer dan 80A zijn geweest) dan was de accu ook lekker warm na de vlucht. Als je dan niet volgas meer geeft krijgt je regelaar het enorm moeilijk en is het geen wonder dat de boel is afgebrand. Helemaal bij een hoogtoerige impeller moet je een goede regelaar hebben die je zeker niet overbelast.

    Volgende keer eerst meten he ;)
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :roll: Ik heb het stroommetertje van JéPé en zal nu eerst meten alvorens te gaan vliegen.
    Bedankt voor de tip :hammer:
    P.s. als een model klaar is kan men nauwelijks wachten om te gaan vliegen hé

    Volgens Plettenberg zou mijn motor méér dan 100 graden celcius geweest zijn, omdat zelfs de magneten gedemagnetiseerd waren.
     
  4. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :D Met de Jépé fan (2w 800 ) is de Vampire niet alleen sneller geworden, maar de sound is ook realistischer..
    De bedrijfszekerheid zal zeker beter zijn dan de Plettenberg-combo

    Beslist een aanrader, de Jépé fan
     
  5. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal

Deel Deze Pagina