Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Sowieso is t verstandig bij grotere modellen de staartvlakken verstelbaar te maken net als eventuele rolroeren. Maakt t qua afstellen makkelijker en meer punten statisch..
Eerste laagje spanlak is aangebracht.
Tipverdaaiing van 1,5mm op het einde van de achterlijst doorgevoerd.
Nu het meest moeilijke deel.
Twee dagen laten drogen
De bouw ging voorspoedig tot dat ik te enthousiast met spanlak op de vleugel bezig ging.
Bespanning van de vleugel verwijderd en al gestart met het opnieuw aanbrengen van papier.
Rompje is gelukkig gereed.
Op de linker vleugelhelft spanlak aangebracht.
Is nu al super strak en twijfel of ik het hier bij laat.
Eerst twee volle dagen laten drogen.
Rechter helft is nu alleen nog maar met water besproeit.
Dit is het meest vreemd uitziende model welke ik ooit gebouwd heb.
Vind ik het een mooi toestel?
Laat ik het omschrijven als bijzonder uiterlijk, maar vind het wel wat hebben.
Sta aan de vooravond om het geheel te assembleren.
Linker deel van de vleugel is naar tevredenheid.
Rechterzijde kan morgen worden beoordeeld, maar ziet er uit alsof dit wel goed gaat komen.
Rechterzijde heeft wel een lichte tipverdraaiing om een lichte bocht te forceren.
Het einde van de bouw is in zicht.
Op de achtergrond een deel van mijn vrije vlucht modellen met CO2 motortje.
Heb nog meerdere hiervan, zowel gebouwd als nog te bouwen.
Na montage van de ruitjes en de uitlaat is het model gereed voor de test en trimvluchten.
Het huidige gewicht resulteert in een vleugelbelasting van 10,5gram.
Geen idee of dit gunstig is , maar mijn gevoel zegt van wel.
Motor,tank en propeller zijn wel een derde van het totale gewicht.
Eventueel nog spandraden aanbrengen voor de scale looks.
De hele grote nieuwe electro kist van Richard Crosseley is 9 gr/dm2.
Het gaat er vooral om dat het qua snelheid een beetje realistisch gaat. Als het door over powered hard vliegt heb je nog niks aan een lage belasting.
Ik ben geen expert op t gebied van CO2. Maar ik weet dat er een vlieger is die bij elke vlucht de vulling van de tank weegt. Zo kun je reproduceerbaar vluchten maken. En weet je op een bepaald moment met welke vulling het model goed vliegt...
Klopt en nu is het van belang om de twee cilinder zo af te stellen dat een langzame vlucht kan worden gerealiseerd.
Voor volgende week wil ik alles afgesteld hebben om zo tijdens de IIFI nog maar kleine correcties hoef door te voeren
De cockpitruit uitgesneden en vastgelijmd.
Wat een priegelwerk, maar is uiteindelijk gelukt.
Ook maar even een nieuwe uitlaat gekunsteld.
Was niet tevreden over de eerste.
Er is 3,5 gram gewicht in de neus nodig voor de correcte balans.
Wel vreemd met een dergelijk motortje voor de aandrijving.
Uitlaatje aan de onderste helft van het motorkapje vastgemaakt.
Na de eerste vluchten de spandraden aanbrengen