(Af) Bouwverslag P51D Mustang

Na al een aantal bouwverslagen op ons clubforum te hebben geschreven lijkt het mij leuk om er nu eens een op het MBF te zetten.

Bijna 1 1/2 jaar geleden heb ik via dit forum een Great Planes P51D Mustang overgenomen.
Je mag best zeggen, voor een heel zacht prijsje.
Alles is nieuw en romp en vleugel zijn keurig gebouwt.
De kit was echt helemaal compleet, m.u.v. de vleugel tekening.
Op zich geen punt want de vleugel is klaar, maar ik vindt t lekker om hem te hebben mocht er eens een keer schade zijn.

Ik hou mij dus aanbevolen als iemand die nog heeft liggen!

Wat zit er allemaal bij?

- Bouwdoos, Romp en vleugel netjes gebouwd, onaangeroerde canopy en motorkap,
gunports en exhaust's.
- Saito .56 Nieuw.
- 2 x Graupner C506 standaard servo's
- Hitec retract servo
- Mechanische retracts van Robart.
- Stuurstangen en diverse kleindelen.

Omdat de kst al een tijdje bij mij op zolder lag in afwachting van een plekje op de bouwtafel, ben ik hem niet vergeten!
Zo heb ik zo af en toe al spullen gekocht om alles compleet te hebben wanneer ik aan de bouw zou beginnen!

Inmiddels heb ik dus al gekocht:

- Cover (Zilvergrijs, Rood, Zwart en Wit)
- Servo slow, om de retracts schaal in en uit te laten gaan.
- Webra Glow driver
- Tank
- Spinner
- Prop
- 4 Futaba S3001 servo's.

Ja, de graupner servo's zijn in zijn zoldertijd "Gekannibaalt" om een zwever in de benen te helpen, ze waren ook niet geheel nieuw en aangezien alles nieuw is wilde ik ook lekker voor
"verse" servo's gaan!

De glowdriver heb ik voor gekozen omdat de motor op zn kop hangt en dit een kist is waar je je aandacht best bij moet houden met vliegen, en met motor uit landen gaat, maar dan moet je ons veld eens zien, omringt door bomen! Ik heb dus liever een zekerheid dat mn torretje blijft lopen.

Kleurstelling wordt in de basis zoals op de doos, alleen wat geel is, wordt bij mij rood!
Een clubgenoot van mij heeft namelijk dezelfde kist en eigenlijk is het de bedoeling om samen te gaan vliegen.

Maargoed, genoeg geouwehoert, foto's!!!!!

kist.jpg

romp.jpg

gear.jpg

saito.jpg

wing.jpg

allespullen.jpg

doos.jpg

Heee Melvin,

leuk projectje :D

Ga ik zo`n beetje volgen hoor :yes;
Bouwse.

Grt,
Berto.

plamuur

Zo, de romp maar eens aan een grondige inspectie onderworpen, de lijmverbindingen zien er nog allemaal prima uit, vorlopig zit er nog wel wat plamuur en schuurwerk aan om e.e.a. strak te maken.

De vorige eigenaar heeft witte plamuur gebruikt wat ik al bij meerdere modelbouwers heb gezien hier. Ik ken het niet, alleen de balsavuller, maar deze blijftvrij zacht.

Wie kent dit spul en hoe heet het?

Ik heb het nodig voor de wingfairing, deze moet namelijk nog verder worden uitgevult en wat naden op de romp hebben een likje nodig.
Zie mn voorgaande bericht voor de foto's van de wingfairing op de romp en in de wielkasten van de romp. Daar zie je het spul duidelijk zitten.

Qua vleugel moet er ook geplamuurd worden in en rond de wielkasten.
De wielkasten zelf wil ik gewoon gaan schilderen met brandstof bestendige olijfgroene verf, evenals het cockpit intereur. Lijkt mij makkelijker en mooier als coveren, dat gaat nou eenmaal niet makkelijk met die ronde vormen.

De vleugel is verders retestrak dus na wat aanpassingen van het houtwerk rond de retracts en het maken en plaatsen van wieldeuren Kan er al gecovered worden!

Zin om te beginnen!

Back