af en toe ongebalanceerd laden 5s lipo's?

Kan het kwaad dat ik op het veld mijn 5s pakketten een keer ongebalanceerd laad? Thuis gebruik ik altijd een balancer dus ze worden regelmatig gebalanceerd.
Met mijn 3s pakketjes doe ik dit regelmatig maar kreeg van verschillende kanten te horen dat grotere lipo's eigenlijk altijd gebalanceerd geladen moeten worden.

Van lipo's weet ik niet veel, maar als er een balancer gemaakt word dan zal die wel zijn nut hebben?
Ik denk dat je op lange termijn meer en meer problemen zal krijgen.
Correct me if I'm wrong pro's.

Ik gebruik thuis altijd een balancer, maar op het veld gebruik ik bijna nooit de balancer.
En ik kan niet zeggen dat mijn pakketten uit de pas gaan lopen, ik gebruik 4s, 5s en 8s pakketten.

Hans

Kan het kwaad dat ik op het veld mijn 5s pakketten een keer ongebalanceerd laad? Thuis gebruik ik altijd een balancer dus ze worden regelmatig gebalanceerd.
Met mijn 3s pakketjes doe ik dit regelmatig maar kreeg van verschillende kanten te horen dat grotere lipo's eigenlijk altijd gebalanceerd geladen moeten worden.

Je kan rustig op het veld gewoon laden en thuis weer aan de balancer Bas

Mijn Kokam´s 9S op de Funtana hebben het eerst jaar nooit een balancer gezien .
Ze hadden niet eens een balancer aansluiting . :D

En ze doen het nog perfekt als 3S pack´s , nu worden ze tussen door wel
met balancer geladen .

Mvg Johan

Maar waarom zou je je balancer niet meenemen naar het veld ?

Mijn lipo's zijn nog nooit geladen zonder...liever het zekere voor het onzekere.

Ik heb net mijn 2 WOW 3S pakketten voor de 200ste keer leeggevlogen. Nu pasbegin ik te voelen dat ze een beetje aan't inzakken zijn. De eerste 20 à 25 keren zijn ze telkens zonder balancer geladen geweest. Op het veld zien ze ook nooit een balancer maar ik laad ze thuis wel via een balancer vooraleer ze de kast in gaan. Ik heb mijn packs wel nooit met meer dan 1C geladen.

Je hoeft echt niet elke keer te balanceren tenzij je hele slechte cellen hebt, maar die kan je beter ook vervangen dan. Ik balanceer meestal de avond voordat ik ga vliegen.

Maar waarom zou je je balancer niet meenemen naar het veld ?

Mijn lipo's zijn nog nooit geladen zonder...liever het zekere voor het onzekere.
Als de balancer in de lader zit en de lader op 220 volt werkt en er geen 220 volt op de club is gaat het moeilijk . :D

En je hebt echt geen balancer op het veld nodig als je thuis met balancer laad .

Te veel zekerheid is ook niet goed . :D

Mvg Johan

Back