Afbouw en perikelen van Willy zijn Venture

Dit is GJ zijn topic:D
Topicstarter kan best veel vragen aan de mods..
wat dan meestal ook wordt uitgevoerd.

Als niet TS ligt dat natuurlijk wat anders..
Al is het zowieso niet handig om de oude koeien en reeds besproken zaken opnieuw te gaan bespreken.
 
Dit is GJ zijn topic:D
Topicstarter kan best veel vragen aan de mods..
wat dan meestal ook wordt uitgevoerd.

Als niet TS ligt dat natuurlijk wat anders..
Al is het zowieso niet handig om de oude koeien en reeds besproken zaken opnieuw te gaan bespreken.

Wij denken dan ook toekomstgericht :D.
 
Al is het zowieso niet handig om de oude koeien en reeds besproken zaken opnieuw te gaan bespreken.

Dus word dit geen Perikelen maar de vorderingen aan de Venture.
Het duurt wel lang.
Ik had hem al af gehad....
Morgen rij ik nog even bij Wil langs (2000 km in een week rijden) om wat standoffs en bouten af te gooien, dan kan de motor gemonteerd worden.

GJ
 
...
Ik had hem al af gehad....GJ

Me dunkt, met al die jaren geleerd te hebben. Vast en zeker met vallen en altijd weer opstaan.

Willy kan jou ook vast nog wel leren een toontje hoger of lager te zingen.
Als gekwalificeerd muziekleraar moet hij instaat zijn om op zijn minst de (per ongeluk gespeelde) valse noten er uit te halen.

Ik leg de bal maar even bij Willy. :D Als opvoedkundig specialist.
 
Laatst bewerkt:
Ik speelde vanaf mijn 5e accordeon, later orgel en keyboard.
Zonder noten te kunnen lezen.
Toen ik het orgel kreeg van mijn opa en oma zaten er ook lessen bij.
Dus wij naar de muziekleraar.
Ik moest iets spelen van noten en ze speelde het voor.
Somewhere over the rainbow, met 1 vinger.
Ohhh, dat ken ik al...
Dus ik met 2 handen datzelfde nummer gespeeld..
Oh, jij hebt geen les nodig.

Nou mooi.. scheelt weer tijd.
Maar ik heb nu een gitaar staan, daar krijg ik weinig uit, ik mis de toetsen.
Op een toeter zitten weer wel toetsen maar ik denk dat ik om er lucht in te krijgen een compressor aan moet schaffen.


GJ
 
Moet je gewoon even ergens in het dorp vragen of ze iemand kennen die jou kan helpen met blasen. :D
 
Dus word dit geen Perikelen maar de vorderingen aan de Venture.
Het duurt wel lang.
Ik had hem al af gehad....
Morgen rij ik nog even bij Wil langs (2000 km in een week rijden) om wat standoffs en bouten af te gooien, dan kan de motor gemonteerd worden.

GJ

Hoe staat het eigenlijk met de blue angel ??
 
Stagnatie.
De TurnLeft moet met gezwinde spoed afgebouwd worden.
De Venture zal even moeten wachten. Nou wacht hij al een paar jaar, dus een paar dagen zal hij niet heel erg vinden.

Voor de insiders.
Tijdens de maiden van de groene Speeder was er een paar seconden geen contact met het toestel. De instructeur kon hem nog net redden.
Daarna heb ik zelf ook een paar keer vreemde capriolen uitgehaald. Dat was eigenlijk wel raar. Want de ene keer ging een bocht soepel
en de volgende keer lag hij ineens op zijn kop en ging een andere kant uit. Ik dacht steeds een stuurfout gemaakt te hebben.
Sommigen voelen hem al aankomen: hij is gecrashed. Ik kon hem niet meer houden in een rustige bocht.

Toch maar stoppen met deze 2e hands ontvanger. Verkeerde zuinigheid.
 
Toch meer kans dat het een servo is, defect of gewoon slecht contact.
Bij het uitvallen van het signaal gaat de ontvanger in fail save en als deze goed is afgesteld vliegt je kist rechtuit.
 
Stagnatie.
De TurnLeft moet met gezwinde spoed afgebouwd worden.
De Venture zal even moeten wachten. Nou wacht hij al een paar jaar, dus een paar dagen zal hij niet heel erg vinden.

Voor de insiders.
Tijdens de maiden van de groene Speeder was er een paar seconden geen contact met het toestel. De instructeur kon hem nog net redden.
Daarna heb ik zelf ook een paar keer vreemde capriolen uitgehaald. Dat was eigenlijk wel raar. Want de ene keer ging een bocht soepel
en de volgende keer lag hij ineens op zijn kop en ging een andere kant uit. Ik dacht steeds een stuurfout gemaakt te hebben.
Sommigen voelen hem al aankomen: hij is gecrashed. Ik kon hem niet meer houden in een rustige bocht.

Toch maar stoppen met deze 2e hands ontvanger. Verkeerde zuinigheid.
2e hands of een imitatieontvanger?
Wel balen wil! Het zit je even niet mee nu[emoji849]
 
Toch meer kans dat het een servo is, defect of gewoon slecht contact.
Bij het uitvallen van het signaal gaat de ontvanger in fail save en als deze goed is afgesteld vliegt je kist rechtuit.

Je ontvanger gaat alleen in Failsave als je dat ingesteld hebt, en dat had ie niet, doe ik zelf ook nooit want je weet niet hoe het model ligt op het punt van uitval.
Als ie met de neus naar beneden gericht staat en je de failsave op alles rechtdoor ingesteld hebt gaat ie rechtdoor de grond in.
Dus in mijn ogen onzin bij een electrokist.
Bij een motorkist zet je de motor uit, voor de veiligheid van mensen op de grond.
De servos waren goed, die had ik er ingebouwd.

GJ
 
Wat ik eerlijk gezegd echt niet begrijp is dat als een instructeur met een model vliegt en storing constateerd dat je dan gewoon door gaat met vliegen. Dat is echt vragen om een crash.

Zelf heb ik ook wel eens iets vreemds gemerkt tijdens een vlucht. Op de grond alles normaal, heel mooi weer, toch eerst naar huis om alles te controleren.
Wat bleek, een goedkope chinese servo die ik gebruikte als test werd bloedheet. Gevolg was dat deze de ontvangeraccu spanning naar beneden trok waardoor dus de storing ontstond. (Ontvanger gaat uit en start opnieuw op)
Als ik dus had doorgevlogen was dat vrijwel zeker een crash geworden.

Stukje veiligheid, constateer je iets wat niet goed is, eerst goed controleren en daarna pas weer vliegen.

Dit soort crashes zijn echt niet nodig.

Grt,

Arnoud.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dat is knap klote Wil,
Heb je net weer een toestel ingevlogen en nundit weer...... hopen dat je snel een vervanger klaar hebt

@GJVO als je de templates nog hebt is het misschien een idee om een aantal vleugels te snijden en tevens een aantal rompsetjes, dan kan wil er een paar op voorraad zetten......
Hij is dan al bekend met het toestel en een nieuwe is dan ook zo afgesteld (uit trimmen en klaar)
 
Wat ik eerlijk gezegd echt niet begrijp is dat als een instructeur met een model vliegt en storing constateerd dat je dan gewoon door gaat met vliegen. Dat is echt vragen om een crash.

Zelf heb ik ook wel eens iets vreemds gemerkt tijdens een vlucht. Op de grond alles normaal, heel mooi weer, toch eerst naar huis om alles te controleren.
Wat bleek, een goedkope chinese servo die ik gebruikte als test werd bloedheet. Gevolg was dat deze de ontvangeraccu spanning naar beneden trok waardoor dus de storing ontstond. (Ontvanger gaat uit en start opnieuw op)
Als ik dus had doorgevlogen was dat vrijwel zeker een crash geworden.

Stukje veiligheid, constateer je iets wat niet goed is, eerst goed controleren en daarna pas weer vliegen.

Dit soort crashes zijn echt niet nodig.

Grt,

Arnoud.
Tja...... daarom is het handig om 2 toestellen mee te nemen naar t veld.
In dit geval weten we natuurlijk niet hoe dat gegaan is, ik kan me voorstellen dat Wil of een collega vlieger alles heeft bekeken. En nagelopen waarna er geen storing meer was en gedacht werd dat het opgelost is....

Het is en blijft klote als een toestel sneller naar de grond wil dan de bestuurder :rolleyes:
 
Back
Top